E30 M3 с основание е считан за една от емблемите на BMW и освен това е най-успешният модел в историята на световния и европейски пистови шампионати за туристически автомобили. Още от пръв поглед Е30 М3 подсказва, че е създаден с една цел – да е бърз на писта и естествено – да побеждава. Но за да се състезава, моделът трябва да получи хомологация от някогашното спортно подразделение на ФИА – ФИСА, а това означава производствена серия от 5000 бройки, които да са основата за хомологацията за група А. И това производство стартира през септември 1986 година в Мюнхен.
В основата на автомобила е каросерията на 3-ата серия, но М3 получава 12 уникални панела за каросерията, които трябва да намалят аеродинамичното съпротивление, а с добавянето на големия спойлер на багажника да се балансира аеродинамиката между предния и задния мост.
Раздутите калници трябва да поемат по-широката стъпка и по-широките гуми и джанти, затова се използват и специални профили – също като при Audi Quattro и Lancia Delta Integrale.
Промените засягат и задното стъкло и задните колонки – задното стъкло, също като челното, е залепено за рамката, за да се оформи по-здрава конструкция. А задните колонки получават нов профил, за да се подобри насочването на въздушните потоци, отиващи към задното крило. Накрая се оказва, че единствените общи компоненти с обикновената 3-а серия са капака на двигателя и покрива.
Новите калници са от метал, но останалите елементи – капака на багажника, броните, праговете и т.н, са от подсилена композитна смес. С развитието на Е30 М3 теглото на тези елементи намалява, но формите им не се променят.
Припомнете си формите на класиката BMW E30 M3 (ГАЛЕРИЯ):
Снимки: Bringatrailer