Влизащите в сила от 1 януари 2021 година нови екологични стандарти в страните от ЕС поставиха под въпрос доста модели на различни производители. Един от тях е Suzuki, чийто малък всъдеход Jimny не може да покрие изискванията за вредни емисии. Японската компания обаче намери начин за заобикаляне на правилата.
Според новите екологични стандарти, средните нива на СО2 в гамата на всеки производител не бива да превишаваj 95 гр/км. В противен случай компанията трябва да плаща огромни глоби. В Европа Suzuki продава основно икономични малолитражки и компактни кросоувъри, но за Jimny е предвиден само един двигател – 1,5-литров бензинов с мощност 102 к.с. Показателите на CO2 при атмосферния агрегат в комбиниран режим по циклъа WLTP са 173 гр/км.
Поставянето на по-икономичен и по-екологичен турбомотор на Jimny явно не влиза в плановете на японската компания, но в същото време кросоувър се радва на сериозна популярност в Европа, като през миналата година от него бяха продадени 16 605 бройки. Затова и маркетолозите на Suzuki избраха различен подход, като превърнаха всъдехода в лекотоварен автомобил, за който екологичните изисквания са различни – 147 гр/км CO2.
В машината са направени съответните промени, като задните седалки са премахнати и на тяхно място се образува равен под. Зад предните кресла е монтирана решетъчна преграда. Преработката едва ли ще се отрази на търсенето на Jimny, тъй като в него и без това трудно биха се побрали трима или четирима възрастни, особено ако се налага по-продължително пътуване. В същото време обемът на багажника е увеличен с 33 литра в сравнение със стандартния модел със свалени задни седалки. Така той вече е 863 литра.
Двигателят не е променян, като той отговаря на Euro 6, но лекотоварното Jimny ще се предлага в Европа само с механични скорости. Продажбите на континента стартират през януари, като дотогава все още се предлага стария вариант. В Германия сега Jimny струва минимум 20 370 евро.
Снимки: Suzuki