fallback

Suzuki Jimny стана камион, за да се продава в ЕС

Японският производител успя да заобиколи новите екологични стандарти

Влизащите в сила от 1 януари 2021 година нови екологични стандарти в страните от ЕС поставиха под въпрос доста модели на различни производители. Един от тях е Suzuki, чийто малък всъдеход Jimny не може да покрие изискванията за вредни емисии. Японската компания обаче намери начин за заобикаляне на правилата.

Според новите екологични стандарти, средните нива на СО2 в гамата на всеки производител не бива да превишаваj 95 гр/км. В противен случай компанията трябва да плаща огромни глоби. В Европа Suzuki продава основно икономични малолитражки и компактни кросоувъри, но за Jimny е предвиден само един двигател – 1,5-литров бензинов с мощност 102 к.с. Показателите на CO2 при атмосферния агрегат в комбиниран режим по циклъа WLTP са 173 гр/км.

Поставянето на по-икономичен и по-екологичен турбомотор на Jimny явно не влиза в плановете на японската компания, но в същото време кросоувър се радва на сериозна популярност в Европа, като през миналата година от него бяха продадени 16 605 бройки. Затова и маркетолозите на Suzuki избраха различен подход, като превърнаха всъдехода в лекотоварен автомобил, за който екологичните изисквания са различни – 147 гр/км CO2.

В машината са направени съответните промени, като задните седалки са премахнати и на тяхно място се образува равен под. Зад предните кресла е монтирана решетъчна преграда. Преработката едва ли ще се отрази на търсенето на Jimny, тъй като в него и без това трудно биха се побрали трима или четирима възрастни, особено ако се налага по-продължително пътуване. В същото време обемът на багажника е увеличен с 33 литра в сравнение със стандартния модел със свалени задни седалки. Така той вече е 863 литра.

Двигателят не е променян, като той отговаря на Euro 6, но лекотоварното Jimny ще се предлага в Европа само с механични скорости. Продажбите на континента стартират през януари, като дотогава все още се предлага стария вариант. В Германия сега Jimny струва минимум 20 370 евро.

Снимки: Suzuki

fallback
  • #9
    nikolaii ( преди 3 години )
    Това само механичните скорости защо го измислиха?С механични скорости не бих си купил кола вече никога дори да е на половин цена!!!
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Най-добрата кола в света в момента. Няма ферари, няма порше, за туй сузуки се чака минимум две години, втора ръка върви по-скъпо, отколкото ново. Истинска машина с рама и истинско 4х4.
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Тоя долния се шегува или е прос.т
  • #6
    Бау Мяу ( преди 4 години )
    Товя е феноменален бклук ниска мощност въртящ момент висок център на тежестта лек никаква стабилност дървен а бе изобщо японска нива ама още по-зле малко и скапано.Но практиката е доказала че олиго винаги ще се намерят.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Супер решешение. Японска изобретателност. Сега няма да им се налага да изплащат неустойка за отказаните поръчки, които са за 2 години напред. Харесвате или не това е последното 4х4 в Европа.
  • #4
    Еко-талибан ( преди 4 години )
    до Еко-терорист: велосипедите ли визираш? Всички знаем, че ако питаме вас, то ще трябва да махнем индустрията, да ходим полуголи пеш и да оцеляваме в Африка, борейки се с лъвовете само с голи ръце, та да не нарушим крехкото равновесие на природата.
  • #3
    Еко-терорист ( преди 4 години )
    Пълна забрана на всички двуколесни машини. Изключително шумни, пълна липса на безопасност и емисии като на лек автомобил, който вози 5-***.
  • #2
    Смех ( преди 4 години )
    *** се от яд, еко-терористи! Жалко само, че не може да се направи същото и с останалите автомобили и мотоциклети, които затрихте в последните 4 години.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    В България знаем как стои въпросът със скъпите джипове, пък тези за тая "бълха" и проблеми.
fallback
Последни