IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Поредният голям алианс е факт - GM и Honda обединиха сили

Съвместните проекти на двата производителя започнат още в началото на 2021 година

Американският производител Ford влезе в алианс с Volkswagen, а един от конкурентите му - Fiat Chrysler Automobiles се обединява с PSA Groupe. Логично и третият концерн от „Голямата американска тройка“ - General Motors, потърси и намери партньор – японската компания Honda, за да може по-безболезнено да премине през един от най-тежките периоди на автомобилна индустрия.


GM Honda


Сътрудничеството между двете компании ще бъде насочено основно в две посоки – разработка на електромобили и на безпилотни превозни средства. Още през 2013 година GM и Honda започната съвместна работа върху електрически силови агрегати на базата на водородни клетки, а през 2017 година създадоха съвместното предприятие FCSM (Fuel Cell System Manufacturing) в Детройт. В него трябваше да се произвеждат двигатели на водород, но заради проблеми с инфраструктурата проектът беше спрян и партньорите се насочиха към стандартни електромобили.

От 2018 година GM и Honda работят заедно и в сферата на безпилотните технологии, като американският концерн дори създаде автопилот от второто ниво и продължава да го развива. Тази система също ще бъде използвана в бъдещите модели на японският производител.

Новият алианс трябва да „закрепи, систематизира, ускори и разшири съвместната работа на двете автомобилни компании“, се казва в официалното съобщение. Сътрудничеството между тях ще засегне също така автомобилите с двигатели с вътрешно горене, като GM и Honda ще използват общи платформи - най-вече за моделите си за Северна Америка, тъй като в Европа американският концерн почти не е представен, а в Китай двата производителя са обвързани с местни партньори.

Сътрудничеството между GM и Honda не предвижда размяна на акции, тоест компаниите ще останат независими. По същата схема работи и алиансът между Ford и Volkswagen, докато FCA и PSA поемат по пътя на пълното сливане. И само времето ще покаже кой от двата модела е по-подходящ.

Снимка: General Motors

0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ех да знаеха отдеките за човешки ресурси в голямите компании колко много всезнаещи хора виреят по българските форуми, разбиращи от всички нива на фирмено и държавно управление
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    Аз това със закупуването на акциите или без т.е няма сливане между големи производители,си го обяснявам като, брак по сметка с предбрачен договор и брак по сметка без предбрачен договор. "И само времето ще покаже кой от двата модела е по-подходящ." Е то и сега е ясно. Щом е по сметка, няма да изкара дълго.Трябва любов. Ако разбирате метафората. Според мен е крайно време да се спре с огромни конгломерати с букет от марки и безсмислени модели под шапката им,в надпревара за "продажби" бързооборотни
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Като видиш заглавието на друга новина по темата "Япония притиска Хонда и Нисан да се слеят" и ти става ясно защо ще разработват в GM , но като независими .
  • #2
    10 rate up comment 6 rate down comment
    ? ( преди 3 години )
    Некадърни, некадърни, колко може да са некадърни, при положение, че са продали над 520 милиона автомобила в своята история, докато Форд имат 390 милиона, Тойота 280 милиони, а великия Фолксвагвен 160 милиона!?!?!?!
  • #1
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Random ( преди 3 години )
    Хонда бяха дотук. Даеу, Исузу, Опел, Сааб и др. - всичките съсипани от тия некадърни американци