За милиони KISS е страхотна рок група, но също така и абревиатура на едно от първите послания, които научават студентите, учещи за инженери: Keep it simple, stupid. На легендарния създател на Lotus Колин Чампън пък принадлежи еволюцията на тази фраза: Simplify, and add lightness – формула, която се спазва и до днес от британската компания.
Но понякога шефовете на успяват да обуздаят полета на мисълта на подчинените им инженери и на бял свят се появяват автомобили, в които са постигнати страхотни инженерни висоти. Обикновено става въпрос за коли, които се представят страхотно на пътя, но пък са безумно сложни, трудни и скъпи за поддръжка и ремонт.
Пет от най-сложните инженерно автомобили (ГАЛЕРИЯ):
Неговата идея беше VW да се превърне в премиум марка и да предлага кола, която да се бори с S-Класата на Mercedes. Критериите за създаване на луксозна лимузина са много, но от VW гордо споделиха един от тях: автомобилът да се движи с 300 км/ч и в купето температурата да е 22 градуса, докато навън е 55.
Развитието на Phaeton погълна над 1 милиард долара, лимузината получи богата гама двигатели, включително и W12 от Bentley. От британците дойдоха и много инженерни решения, а от VW всевъзможни модерни технологии – от адаптивния круиз контрол до въздушното охлаждане.


1