fallback

Първият електрически кросоувър на Skoda излезе в 5 версии

Топ-вариантът на Enyaq iV ще изминава 510 км с едно зареждане

Чешката компания Skoda официално откри нова глава в своята 125-годишна история, като представи първия си електрически кросоувър. Той е готов за серийно производство и може да се поръча в редица държави.

Подобно на Volkswagen ID.4, моделът Skoda Enyaq iV е построен на модулната платформа MEB, разработена специално за електромобили. Габаритите на чешкия всъдеход са дължина от 4669 мм, височина – 1879 мм и широчина – 1616 мм. Разстоянието между двете оси е 2765 мм, като от компанията уточняват, че кросоувърът е по-къс от Octavia, но отвътре е просторен като бензинов Kodiaq.

Основните характеристики на модела бяха разкрити още през май, но сега производителя уточнява някои допълнителни детайли. Базовата версия ще се казва Enyaq 50 iV, като при нея има само един електромотор на задната ос. Той развива 148 к.с. и 220 Нм и позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 11,4 секунди. Батерията с капацитет 55 кВт/ч стига за пробег ог 340 км по цикъла WLTP.

Следващият вариант е Skoda Enyaq 60 iV, при който електромоторът е със 180 к.с. и 310 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч става за 8,7 секунди. Батерията е с капацитет 62 кВт/ч, а съответно пробегът достига 390 км.

Модификацията с най-голям пробег е Enyaq 80 iV. Нейните показатели са 304 к.с. и 310 Нм, ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,5 секунди и батерия с 82 кВт/ч при пробег 510 км. В случая акумулаторът може да се зареди от 125-киловатова станция от 5 до 80% за 38 минути.

Най-мощната батерия е поставя и на двете версии със задвижване на четирите колела - Enyaq 80x iV (265 к.с. и 425 Нм) и Enyaq RS iV (306 к.с. и 460 Нм). Те ускоряват от 0 до 100 км/ч съответно за 6,9 и 6,2 секунди, като изминават 460 км. Версията RS е най-бързата, като при нея максималната скорост е увеличена от 160 на 180 км. Това е и най-мощният сериен модел на Skoda, който може да тегли ремарке с тегло до 1400 кг.

За електромобила ще се предлагат джанти с размер от 18 до 21 цола в 8 варианта, а също така и 9 цвята на каросерията, изцяло светодиодни фарове, задни светлини с анимация, която посреща и изпраща собственика на кола, панорамен покрив и реилйнги. Интериорът ще може да се персонализира в 9 тематични пакета Design Selections, към които ще предлагат и допълнителни индивидуални опции. Те приличат на съвременни жилища и затова носят имената Studio, Loft, Lodge, Lounge, Suite.

В стандартното оборудване на базовата версия влизат двузонов климатик, многофункционален кожен волан, цифрово радио и технология за интеграция на смартфони. Основната информация излиза на 5,3-инчов дисплей, а в центъра е поставен 13-инчов – най-голям в историята на Skoda, тъч-скрийн на информационно-развлекателния комплекс. Ще се предлага и проекционен дисплей, който също е новост за марката.

В зависимост от версията Skoda Enyaq iV може да получи до 9 въздушни възглавници, система Proactive Crew Protect Assist, която автоматично затяга предпазните колани и която автоматична затваря прозорците и панорамни люк при опасност от сблъсък, преобръщане или поднасяне. Ще се предлага още системата Travel Assist, съчетаваща адаптивен круиз-контрол, асистент за движение в задръствания и помощник за маневриране в тесни пространства. Освен това Enyaq iV ще може да се паркира с дистанционно управление.

Още снимки на първия електрически кросоувър на Skoda - вижте в галерията:

Доставките на Skoda Enyaq iV започнат през 2021 година със специална версия Founders Edition, която ще излезе в тираж от 1895 бройки (числото е избрано заради годината на основаване на компанията). Тя ще се предлага в два цвята и две нива на оборудване. Европейските клиенти ще получат достъп до повечето мрежи от зарядни станции с помощта на карта MySkoda Powerpass. Освен това, компанията ще предложи и 3 варианта за настенни зарядни устройства. Стартовата цена за Чехия е 40 400 евро.

Снимки: Skoda

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Няма сила която да ме накара вместо да си взема премиум автомобил с 50-60км електрически пробег за града, да отида на шкода, киа или хюндай електричка. Поне докато не пуснат някакви субсидии.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Само не разбирам защо усложняват производството с версиите 55квтч и 62квтч като 7 квтч отгоре на Шкода вероятно им струва под 1000 евро повече а ще ги предлагат за поне 2-3хил повече по-добре базово да сложат 62квтч сигурно същото ще е и при ID4
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Колата изгледа супер! И с този цвят и джанти е доста вълнуваща за Шкода! Браво и успех!
  • #7
    EVangelist ( преди 4 години )
    Супер изглежда! Много по-добра визия и повече място отзад от Кона. И има панорамен покрив. Но най-най важното, че е със задно. Коната и със 136 коня върти тея предни гуми та се не знае. 50 киловатчаса стигат, хора, само да има бързи зарядни по бензиностанциите. А почнаха и тука да наслагват 50kW пълначки, така че всичко е 6. Засега електромобил с генератор (Ampera/Volt/BMW i3 REX). По-натам чист ел.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Това с 40 Хил евро стартово в Чехия е за специалната версия а в Германия базово е 34.8 Хил евро което е очаквано и не е много като за електромобил с такива размери
  • #5
    Унуфрий ( преди 4 години )
    От 40,000 евро почват... за топ версията може и 50,000 плюс екстри може и 60,000 евро да стане. Все ще има хора да го купуват. Нека има разнообразие, но засега залагам на ДВГ.
  • #4
    none ( преди 4 години )
    При стартова цена от 40К евро, топ варианта ще е 60К евро ;). Това означава че ще е по-скъп от Нисан Ariya, който е с по-добри параметри и си изглежда като космически кораб в сравнение с Шкодата. Дотук с евтините Шкоди :). Но пък никога не трябва да се подценява силата на връзката на феновете с ФВ. Те 50К лева дават за обикновен дизелов Голф, та защо да не дадат 120К за електрическа Шкода ;))
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Одрали са кожата на Фиат 500 вътре.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    И кой ще иска да го купи това недоразумение.Цена над 100 бона за 340 км.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Хубава кола, пожевалавам всеки да може да ки я купи, но много нереални ми се струват тези 340км за батерия от 55. Можеби при скорост 90км/ч и равен път. В реални условия палзвайки я м/у 20 и 80% и в ежедневния трафик ще се изминават 200км
fallback
Последни