Дебютиралото през пролетта на 2016 година второ поколение на Peugeot 3008 се оказа доста успешен продукт. Кросовърът беше определен за „Автомобил на 2017 година“ в Европа, като от него бяха продадени над 800 000 бройки. Сега френският производител обнови основно модела, за да може той да остане конкуретноспособен.
Външният вид на кросоувъра е сериозно преработен, като той получва светлини в стила на моделите 508, 208 и 2008, а също така решетка на радиатора без рамки, променени брони и лого с индекс 3008 на капака. Сред останалите визуални новости са пакет от черни детайли на екстериора Black Pack, 19-инчови алуминиеви джанти San Francisco и два нови цвята на каросерията - Bleu Célèbes и Bleu Vertigo.
В салона се залага на последната версия на фирмения интерфейс i-Cockpit с 12,3-инчов цифров приборен панел. В центъра е разположен 10-инчов тъч-скрийн на мултимедийната система, а под него – седем клавиша за управление на основните функции. За освежаване на интериора помагат няколко варианта на кожа и алкантара, комбинирани с други секоративни елементи.
Обноветоо Peugeot 3008 ще се предлага в три основни нива на оборудване - Active, Allure и GT, като към всяко от тях може да бъдат добавени най-различни опции. В този случай кросоуърът ще получава добавка Pack към името си. За модела се предлагат камера за нощно виждане, адаптивен круиз-контрол с функция Stop&Go, система за кръгово видеонаблюдение, контрол на слепите зони, седалки с масаж и 515-ватова аудиоуредба Focal.
В гамата на модела остава хибридната версия със задвижване на четирите колела 3008 Hybrid4 300 e-EAT8, която се появи преди 2 години и се зарежда от електропреносната мрежа. При нея пробегът само на ток е увеличен от 50 на 59 км по цикъла WLTP, въпреки че капацитетът на батерията си остава 13,2 кВт/ч.
Моделът поучава още един хибрид - 308 Hybrid 225 e-EAT8, който повтаря схемата на Opel Grandland X Hybrid. При него мощността на 1,6-литровият бензинов двигател е намалена от 200 на 180 к.с., а електромоторът със 112 к.с. на задната ос е премахнат. Остава само този със 110 к.с. на предната ос, като при тази версия пробегът на електричество е 56 км.
Базовият вариант си остава с 3-цилиндров бензинов двигател PureTech с обем 1,2 литра със 130 к.с., който се съчетава с 6-степенна механична или 8-степенна автоматична скоростна кутия. След това идва 1,6-литров мотор със 180 к.с. и 4 цилиндъра, като той е достъпен само с автоматични скорости. Дизелите са намалени до един – 1,5-литров със 130 к.с., който може да се комбинира и с двете трансмисии.
Още снимки на обновеното Peugeot 3008 - вижте в галерията:
Европейските продажби на обновеното Peugeot 3008 стартират в края на годината, като на някои пазари моделът може да бъде закупен онлайн чрез Peugeot Store. Цените все още не са обявени.
Снимки: Peugeot