fallback

Новият КАМАЗ се оказа почти изцяло вносен

Гордостта на руската индустрия ползва двигател, мост и кабина от Mercedes

Товарните машини на КАМАЗ са гордостта на руската автомобилна индустрия: заводът в град Набережние челни в Татарстан е най-големият производител на подобна техника в цялата бивша ОНД, да не говорим за рекордните му 17 победи в категорията за камиони на Рали Дакар.       Преоборудвана за втечнен природен газ (LNG) версия на новия КАМАЗ. Единстеният проблем е, че в цяла Русия има само шест зарядни станции за LNG

Сега обаче компанията предлага пазара модела КАМАЗ‑5490, който в огромната си част се състои от вносни компоненти, съобщават руските медии. Машината се задвижва от 12-литров дизелов двигател ОМ457, предоставен от стратегическия партньор и акционер Daimler. Пак от Mercedes-Benz идва и кабината, която на практика е от германския модел Axor. Германски е също водещият мост Daimler HL6, споделен с Axor и Actors.     Двигателите пристигат комплектовани от завода в Манхайм

Редовият шестцилиндров дизел се произвежда в завода на Mercedes в Манхайм и се транспортира сглобен до Татарстан. Германците му дават 1 млн. километра ресурс и 80 000 км пробег между обслужванията. Разходът е около 32 литра на 100 км.

Първоначалните планове на Камския автомобилен завод бяха да използват и собствената си разработка - осемцилиндров мотор с чугунен блок и работен обем 13 литра. Но в крайна сметка ръководството е предпочело да ползва германските агрегати.       КАМАЗ от съветската епоха - славният модел 4350

Част от произвежданите в Татарстан машини са оборудвани и с газови уредби за природен газ, които пък идват от Италия - от компанията EMER. "Метановата" версия на камиона развива 401 конски сили максимална мощност и 2000 Нм максимален въртящ момент. Според маркетинга на КАМАЗ обаче такава машина при годишен пробег 200 000 км спестява на собственика си към половин милион рубли, или почти 6000 евро.  

 

 

fallback
  • #9
    Ха ха ( преди 2 години )
    Пък в Купертино кви телефони "асенблират". На чичката Си свят ми се вие ха ха ха
  • #8
    ВАМ ( преди 3 години )
    Могат. И си го позволяват?????
  • #7
    Кико ( преди 3 години )
    Не могат и да копират като хората! Правете водк и момичета и не се занимавай те с глупост!
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    А татарките са наши сестри! Хубаво е да имаш такива съседки.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    През 1932 г. се прави референдум за името на републиката и хората решават да се казва Болгария. Но Сталин и тогавашния КПСС решават че може да има проблеми и дават име Татарстан. Те са наши братя.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    А Даймлер са китайски.Основният акционер е Китаец член на ККП.
  • #3
    Achtung ( преди 3 години )
    Даймлер е основен акционер в КАМАЗ, каквито искат двигатели, мостове, кабини и скоростни кутии ще им пращат, важното е на среща да падат мангизи. Китайските ни градски автобуси на Ютонг са с американски двигатели на катерпилар, ама и едните и другите са си взели парите, пък ние се чудим що тъй сме бедни и си препращаме някакви стари снимки от Шумен-Мадара, Ботевград Чавдар и се тюхкаме на своята глупост и тъпота.
  • #2
    До 2 ( преди 3 години )
    И със стария автобусен двигател, който не покрива Евро 6, но в Русия им дреме...
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Нито са първите, нито са последните, които правят подобни неща.В крайна сметка се гледа да е икономически изгодно, както за производителя, така и за новия собственик след това.След като са имали готов 8-мак, а са могли да вземат мотор и от ЯМз, е ясно, че е по-рентабилно да ползват немски агрегат.С оглед камионите на Мерцедес, то КАМАЗ-а трябва да е доста прилична машина.
fallback
Последни