Товарните машини на КАМАЗ са гордостта на руската автомобилна индустрия: заводът в град Набережние челни в Татарстан е най-големият производител на подобна техника в цялата бивша ОНД, да не говорим за рекордните му 17 победи в категорията за камиони на Рали Дакар.
Сега обаче компанията предлага пазара модела КАМАЗ‑5490, който в огромната си част се състои от вносни компоненти, съобщават руските медии. Машината се задвижва от 12-литров дизелов двигател ОМ457, предоставен от стратегическия партньор и акционер Daimler. Пак от Mercedes-Benz идва и кабината, която на практика е от германския модел Axor. Германски е също водещият мост Daimler HL6, споделен с Axor и Actors.
Редовият шестцилиндров дизел се произвежда в завода на Mercedes в Манхайм и се транспортира сглобен до Татарстан. Германците му дават 1 млн. километра ресурс и 80 000 км пробег между обслужванията. Разходът е около 32 литра на 100 км.
Първоначалните планове на Камския автомобилен завод бяха да използват и собствената си разработка - осемцилиндров мотор с чугунен блок и работен обем 13 литра. Но в крайна сметка ръководството е предпочело да ползва германските агрегати.
Част от произвежданите в Татарстан машини са оборудвани и с газови уредби за природен газ, които пък идват от Италия - от компанията EMER. "Метановата" версия на камиона развива 401 конски сили максимална мощност и 2000 Нм максимален въртящ момент. Според маркетинга на КАМАЗ обаче такава машина при годишен пробег 200 000 км спестява на собственика си към половин милион рубли, или почти 6000 евро.