С изключение на някои наистина нишови производители, като Pagani или McLaren, днес всички марки трябва да разширят моделната си гама, за да останат в играта. Често това означава предлагането на по-големи модели, главно кросоувъри и всъдеходи, дори от тези брандове, специализирани досега само в създаването на спортни автомобили. Преди SUV треска седаните също бяха изкушение за множество премиум марки. Всъщност, Porsche пусна на пазара Panamera, а Aston Martin вкара в битката модела Rapide. Motor състави списък на 5 концептуални автомобила с четири врати, които бяха на път да влязат в производство, но не се качиха на поточната линия.
Кои са тези 5 седана - в галерията:
Амбициозният план за възраждане, обявен от Lotus през 2010 г., включваше пускането на шест модела. Четири от тях бяха спортни автомобили с исторически имена (Elise, Elan, Elite и Esprit), допълнени от градска кола и стилен седан, наречен Eterne. Проектът обаче потъна малко след това поради финансови проблеми, с отмяната на цялата програма и уволнението на 50 инженери.