България е един от най-добре развитите пазари за газови уредби в Европа - четвърта по брой на газстанциите (за пропан-бутан) и първа по тяхната гъстота. По данни на МВР към юли 2020 по пътищата се движат общо 330 182 автомобила на пропан-бутан и компресиран природен газ. И въпреки това около газовите уредби витаят немалко всеобщи убеждения, които не отговарят съвсем на фактите. Газът е напълно екологичен; газът удължава живота на двигателя; колата на газ е подвижна бомба - нека видим какво всъщност се крие зад "нещата, които всички знаят".
8-те най-големи мита за газовите уредби (ГАЛЕРИЯ):
Излиза много по-евтино
На теория е така: цените на петролния и природния газ са доста по-ниски от тези на традиционните горива - отчасти защото производството им е по-евтино, отчасти и заради данъчната политика на станите от ЕС, които ги насърчават. У нас към края на август литър бензин А95 струва средно 1.80 лева, дизелът е 1.83, докато пропан-бутанът е 0.85 лева, а метанът - 1.20 лева за кг. Вярно е, че колите на газ харчат средно с 10% повече, отколкото на бензин. Но пак цената на километър пробег е доста по-ниска.
Когато си правите сметката, трябва да отчетете обаче всички фактори. Самата газова уредба за LPG не е евтина - от минимум 600 лева за бюджетния клас до над 2700 лева за висок клас италианска за по-мощни модели. Цената за метановата тръгва обикновено над 1200-1300 лева.
На теория е така: цените на петролния и природния газ са доста по-ниски от тези на традиционните горива - отчасти защото производството им е по-евтино, отчасти и заради данъчната политика на станите от ЕС, които ги насърчават. У нас към края на август литър бензин А95 струва средно 1.80 лева, дизелът е 1.83, докато пропан-бутанът е 0.85 лева, а метанът - 1.20 лева за кг. Вярно е, че колите на газ харчат средно с 10% повече, отколкото на бензин. Но пак цената на километър пробег е доста по-ниска.
Когато си правите сметката, трябва да отчетете обаче всички фактори. Самата газова уредба за LPG не е евтина - от минимум 600 лева за бюджетния клас до над 2700 лева за висок клас италианска за по-мощни модели. Цената за метановата тръгва обикновено над 1200-1300 лева.