България е един от най-добре развитите пазари за газови уредби в Европа - четвърта по брой на газстанциите (за пропан-бутан) и първа по тяхната гъстота. По данни на МВР към юли 2020 по пътищата се движат общо 330 182 автомобила на пропан-бутан и компресиран природен газ. И въпреки това около газовите уредби витаят немалко всеобщи убеждения, които не отговарят съвсем на фактите. Газът е напълно екологичен; газът удължава живота на двигателя; колата на газ е подвижна бомба - нека видим какво всъщност се крие зад "нещата, които всички знаят".
8-те най-големи мита за газовите уредби (ГАЛЕРИЯ):
Всяка кола може да мине на газ
Повечето експерти не препоръчват също монтирането на газова уредба на автомобили с дизелов двигател. Такива уредби съществуват и работят съвсем нормално. Но заради спецификите на дизеловата технология те са значително по-сложни и, естествено, по-скъпи. И изискват още повече поддръжка. Дизеловият агрегат без друго е по-икономичен от бензиновия, така че АГУ при дизели има смисъл само в някои много частни случаи.
Повечето експерти не препоръчват също монтирането на газова уредба на автомобили с дизелов двигател. Такива уредби съществуват и работят съвсем нормално. Но заради спецификите на дизеловата технология те са значително по-сложни и, естествено, по-скъпи. И изискват още повече поддръжка. Дизеловият агрегат без друго е по-икономичен от бензиновия, така че АГУ при дизели има смисъл само в някои много частни случаи.