България е един от най-добре развитите пазари за газови уредби в Европа - четвърта по брой на газстанциите (за пропан-бутан) и първа по тяхната гъстота. По данни на МВР към юли 2020 по пътищата се движат общо 330 182 автомобила на пропан-бутан и компресиран природен газ. И въпреки това около газовите уредби витаят немалко всеобщи убеждения, които не отговарят съвсем на фактите. Газът е напълно екологичен; газът удължава живота на двигателя; колата на газ е подвижна бомба - нека видим какво всъщност се крие зад "нещата, които всички знаят".
8-те най-големи мита за газовите уредби (ГАЛЕРИЯ):
Газът удължава ресурса на мотора
От друга страна, в газа няма толкова серни съединения, колкото в бензина, и съответно в двигателя се образува доста по-малко нагар. Което на теория удължава и живота на маслото. В същото време обаче при изгарянето на пропан-бутана се образува повече вода, която при незагрял двигател може да кондензира и, попадайки в маслото, да влоши характеристиките му. Така че смяната на маслото трябва да е също толкова често, колкото и преди монтирането на АГУ.
От друга страна, в газа няма толкова серни съединения, колкото в бензина, и съответно в двигателя се образува доста по-малко нагар. Което на теория удължава и живота на маслото. В същото време обаче при изгарянето на пропан-бутана се образува повече вода, която при незагрял двигател може да кондензира и, попадайки в маслото, да влоши характеристиките му. Така че смяната на маслото трябва да е също толкова често, колкото и преди монтирането на АГУ.