Изключително подвеждаща статия! Газовият балон при напълване до 80% от обемът му(за което се грижи клапан затварян от поплавъка) НИКОГА НЕ МОЖЕ ДА ИЗБУХНЕ. Дори и при пожар и увеличаване на налягането в него се отваря предпазния клапан и така никога не се стига до разрив на балона. Пропан-бутанът е тежък газ и много трудно прави взривна смес с въздуха , за разлика от бензина , който пък се съхранява в пластмасов резервоар , нехерметичен. Доказано два пъти по-малко износване на двг при гориво ПБ.
Средно емисиите на газ са с около 35% по-ниски. Колкото по-агресивно градско се кара толкова по-голям е ефекта върху въглеводородите и азотните оксиди, а обратнопропорционално при въглеродния оксид. Въглеродния диоксид не се влияе експоненциално от типа каране, но дори там ефекта е 10% надолу. Няма нито едно вредно съединение от 4-те важни, което да е по-високо при газта. https://***.glpautogas.info/documentos/11GASOLINE%20AND%20LPG%20comparison.pdf
В двигателите изгарят парите на бензина и дизела, а не течността. При положение че пропана е газ, изгарянето е по-добро . Иначе ДВГ на пропан си е със същите вредни емисии като всички други, с минимално намаление на недоизгорелите газове.
От 1992 г карам коли на газ. Руски, немски сега японски-две. Нямам проблеми, а по отношение на екологията и икономията пропан-бутана няма конглокенция.