IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Opel Mokka става Lancia Musa в Полша

Това ли е началото на възраждането на италианската марка?

Съдбата на легендарната италианска марка Lancia от години наред е сред срамните тайни на концерна FCA, като още при ръководството на Серджо Маркионе брандът беше оставен да вегетира с един-единствен модел – градското возило Ypsilon.


Lancia Musa SUV


Съюзът на FCA с PSA даде надежди на почитателите на Lancia, че любимата им марка може и да се възроди, като дори се появиха рендъри на легендата Delta, но като SUV, въпреки че реалността ще е малко по-различна.

През пролетта се появи информация, че следващото поколение на популярния Opel Mokka може да се появи и като модел на Lancia – италианците планират да съживят името Musa, но вече като субкомпактен SUV, а не като семейно ванче.

Засега проектът носи неофициално името Lancia B-SUV, а включването и на италианската марка на постоянно растящия пазар на SUV модели и кросоувъри е повече от логично. Все пак, в последните години Lancia продава само в Италия и има само един модел, след като босовете на FCA се отказаха от това ребрандират модели на Chrysler като Lancia.

Най-вероятно производството на новата Musa ще е в Тихи, Полша, където FIAT и след това FCA разполагат със сериозни производствени мощности.
Също така, вече е почти сигурно, че Ypsilon, която е базирана на FIAT Panda, ще има следващо поколение и дори може би ще стъпи и някои европейски пазари.

Производството на Musa SUV трябва да стартира през 2022 година, като се предполага, че преди това официално ще бъде даден и рестартът на Lancia.

Снимка: Motori

0 от 500
  • #7
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Те ФВ да се радват че Китай още не е извадил техни автомобили масово но вече има наченки.Скоро нищо няма да продават в Китай.
  • #6
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Франкофон ( преди 1 година )
    Добре че французите спасиха тия италиански ко.ини!Бяха непродаваеми не че сега ще е по-добре де.
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До #3 - Маркетинг, свиквайте! :)
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 1 - мисля, че Ивеко не са в сделката
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Както е тръгнало всеки концерн ще има марка за всяка държава :-)
  • #2
    8 rate up comment 0 rate down comment
    002/002 ( преди 1 година )
    И ако си мислите, че Фолксваген групата е изключение се лъжете. дори там има вътрешен канибализъм. В Европа - Сеат, Шкода и Фолксваген, а пък на най-големия пазар за Фолксваген - Китай - канибализмът е от новосъздадената тяхна марка "Джета", която вече 3 месеца стабилно отнема от продажбите на VW в Поднебесната империя!
  • #1
    5 rate up comment 10 rate down comment
    001/002 ( преди 1 година )
    Това е началото на хаоса - Фиат, Алфа, Ланчиа, Ивеко, Мазерати, Крайслер, Додж, Джийп, Рам + Пежо, Ситроен, DS, Опел, Воксхол... манджа с грозде. Помните ли, когато Форд държеше - Форд, Меркюри, Линкълн, Мазда, Ленд роувър, Волво, Ягуар и Астън Мартин? А помните ли когато GM държеше - Шевролет, GMC, Сатурн, Понтияк, Кадилак, Бюик, Холдън, Воксхол, Опел, Хамър, Вулинг....? Подобни конгломерати от марки в портфолиото на една компания демонстрират само отчаяност!