fallback

Собственик на Maybach 62S осъди Mercedes-Benz за 750 000 евро

Делото за дефектната лимузина продължи 6 години

Историите за съдебни спорове между автомобилни производители и клиенти не са рядкост. Настоящият случай обаче не е обикновен. Подробности за невероятната и фундаментална конфронтация между руското представителство на Mercedes-Benz и местно АД станаха известни две години след приключването.

Всичко започнало през 2012 г., когато гореспоменатото АД купило на лизинг лимузината Maybach 62S. Радостта от притежаването на луксозен автомобил още в първите месеци, според пострадалата страна, се оказала засенчена от поредица технически проблеми: климатикът работил само в режим на рециркулация, въздушното окачване живеело собствен живот, а при със скорост от 40 км/ч страничната огледалата започвали да се прибират. Разбира се, клиентът решил да си потърси правата.

Няколко обаждания до "Панавто" (руското представителство на Mercedes-Benz натоварва само този дилър с техническото обслужване на Maybach) не довели до осезаеми резултати: някои от неизправностите просто не били диагностицирани, а огледалата, подменени по гаранция, след известно време отново започнали да си държат странно. Всичко това принудило клиента да изпрати официална жалба с иск за замяна на автомобила. Офисът на Mercedes-Benz обаче не сметнал проблемите за достатъчно сериозни и отказал.

Няколко месеца по-късно на същата 2012 година клиентът завел дело, което продължило шест години. За този период били извършени десетки независими прегледи, потвърждаващи фабричния произход на неизправностите. За това време обаче този Maybach вече бил снет от производство и искането на ищеца да получи автомобил със същото качество било заменено с настояване за плащане в брой. През 2018 г. съдът наредил на руското представителство на Mercedes-Benz да плати 742 000 евро на въпросното АД, както и 2300 евро съдебни разходи.

fallback
  • #12
    Вива ( преди 2 години )
    Някой *** няма ли да пише:Шмергел и всички останали?А по-точно:*** и всички останали!
  • #11
    elo ( преди 3 години )
    Нормално е защото немската електроника IT ( с години се занимавах с IP ТСР и NETWORK SYSTEM ) е много проблемна. Достатъчно да "откачите" някой (сокет,букса) след това отново го закачате ( наложи ми се при смяна на прореца на вратата ) 6-7 лампички светят трябва непремено до отидете в сервиза за да изтрият грешките.Беше се повредил Стоп машинката 5 лампички светят че не работят; нагревателятна свещите, температурният датчик, change engine, 3-4 дюза, дебитора на въздуха за да се разбере к
  • #10
    Факт! ( преди 3 години )
    Е тя германия лежи от парите на целият ЕС иначе отдавна да са се разпаднали и Саарбрюкен да е отишъл във Франция.
  • #9
    до #4 ( преди 3 години )
    че тя отдавна е във фалит и лежи на немските помощи!
  • #8
    Факт! ( преди 3 години )
    А какво...нищо не ти се разбира.Малко по-грамотно.
  • #7
    АМАН ( преди 3 години )
    100% са му набутали някоя "върната" ( не се знае в какъв вид) и преобразена Бройка :) мато са му върнали километрите и са започнали проблемите:)В Русия е Така...
  • #6
    Факт! ( преди 3 години )
    Я кажете за азиатските бклуци и по специално в японските на които от въздушната възглавница хвърчат осколки в лицето на водача и пътниците.
  • #5
    А.В.Торът ( преди 3 години )
    И тия бяха тръгнали да конглокират Ролс-Ройс...
  • #4
    Факт!-тически ... ( преди 3 години )
    ако всички пострадали от "качеството" на рено го осъдеха, френската държава да е фалирала от деситилетие!
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Както се казва: Ето можно только в Росий!
fallback
Последни