IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW загуби по 1100 евро на кола от януари до юни

За първите 6 месеца най-добре се справи Porsche с 10 000 евро печалба на продаден автомобил

Кризата с коронавируса не пощади почти нито един бизнес, включително автомобилния. Продажбите започнаха отново и производителите на коли лека полека отново стъпват на крака. Наскоро те публикуваха своите финансови резултати за първата половина на 2020 г. И според проучване, проведено от професор Фердинанд Дюденхофер от Центъра за автомобилни изследвания в университета в Дуисбург-Есен, Covid-19 не е имал еднакъв ефект за всички.


BMW


Така например става ясно, че за първата половина на годината BMW е загубила средно 1100 евро от продаден автомобил! Що се отнася до преките му конкуренти, тоест Mercedes и Audi , те са се справили малко по-добре със загубени само 600 евро на бройка. При моделите на бранда Volkswagen пък загубата е 415 евро.

Във всяка криза има губещи, но победители. Оказва се, че PSA не е загубила пари при всяка направена продажба, а точно обратното. Проучването показва, че всъщност френският производител е спечелил средно 707 евро от продадено превозно средство. Има обаче и по-добре представили се компании, като Tesla, чиято печалба от един автомобил е 3000 евро (това включва продажбата на квотата за СО2). Шампионът сред всички обаче е Porsche с печалба от 10 000 евро на автомобил, продаден от януари до юни.

През първите шест месеца на годината Volkswagen и Toyota отбелязаха спад в продажбите си съответно с 28% и 29%. Колкото и да е странно обаче, японците устояха на кризата по-добре от германците, тъй като всеки автомобил, продаден от Toyota, му е донесла печалба от 533 евро.

0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Абе честно гледах едни аудита Q3 SB нови, в немско се харчат по 30к евро нагоре, тука от 100к лева, аз ли нещо съм в грешка или тия смешници съвсем се побъркаха, gl hf?
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    Печелят най-много тези,/говоря за вс.марки/,които успеят да убедят най-добре публиката, че си струва да закупят именно техните модели, на цената на която именно те им предлагат, и да се чувстват горди от покупката си след това! Наречете го както си искате, но в крайна сметка това си е чиста психология. И в тази връзка,като наблюдавам какви хора си купуват някои марки и модели, аз лично не бих си ги купил тези НИКОГА, щом тази марка ги е убедила тия типажи, е аз не искам да заприличвам на тях.Ау!
  • #6
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 3 години )
    рено, ако въобще успее да пробута нещо на некой ба*лък, печели 100%! Щото вложенията на проект-материал-производство като стойност клони към 0.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Според мен такива компании като бмв трудно губят пари , най вероятно второ шестмесечие пак ще са на печалба .
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Факт! ( преди 3 години )
    Нормално всекигуби когато продава бклуци.
  • #3
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Qwerty ( преди 3 години )
    BMX губили по 1000 евра на продадена кола.... интересно, защото техните фанатизирани фенове губят по 20.000 на купена
  • #2
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ферари изкарват около 80000 евро на продаден автомобил, така че Порше е силно казано шампион.
  • #1
    17 rate up comment 1 rate down comment
    RD ( преди 3 години )
    И после що не си купувам Порше. Ми защото мразя да печелят на мой гръб :)