Кризата с коронавируса не пощади почти нито един бизнес, включително автомобилния. Продажбите започнаха отново и производителите на коли лека полека отново стъпват на крака. Наскоро те публикуваха своите финансови резултати за първата половина на 2020 г. И според проучване, проведено от професор Фердинанд Дюденхофер от Центъра за автомобилни изследвания в университета в Дуисбург-Есен, Covid-19 не е имал еднакъв ефект за всички.
Така например става ясно, че за първата половина на годината BMW е загубила средно 1100 евро от продаден автомобил! Що се отнася до преките му конкуренти, тоест Mercedes и Audi , те са се справили малко по-добре със загубени само 600 евро на бройка. При моделите на бранда Volkswagen пък загубата е 415 евро.
Във всяка криза има губещи, но победители. Оказва се, че PSA не е загубила пари при всяка направена продажба, а точно обратното. Проучването показва, че всъщност френският производител е спечелил средно 707 евро от продадено превозно средство. Има обаче и по-добре представили се компании, като Tesla, чиято печалба от един автомобил е 3000 евро (това включва продажбата на квотата за СО2). Шампионът сред всички обаче е Porsche с печалба от 10 000 евро на автомобил, продаден от януари до юни.
През първите шест месеца на годината Volkswagen и Toyota отбелязаха спад в продажбите си съответно с 28% и 29%. Колкото и да е странно обаче, японците устояха на кризата по-добре от германците, тъй като всеки автомобил, продаден от Toyota, му е донесла печалба от 533 евро.