fallback

Наистина ли обслужването на електромобил е евтино?

Собственик на Tesla Model S разкри колко пари е похарчил за колата си за 5 години

Едно от главните преимущества на електромобилите в сравнение с автомобилите с двигатели с вътрешно горене, които се посочват често, са по-ниските експлоатационни разходи и по-евтиното техническо обслужване. Поне това твърдят производителите на превозни средства на ток, но дали това действително е така?

Когато излизат първите електромобили на компанията Tesla, в частност седанът Model S, никой не е наясно колко надеждни ще бъдат те в дългосрочна перспектива. Още повече, че колите се произвеждат от млада компания, която няма никакъв опит в автомобилната индустрия. През следващите години продажбите на Tesla рязко се увеличиха, а някои собственици на електромобили на марката вече навъртяха огромно разстояния на тях.

Един от тях е Стив Сасмън, който през 2014 година си купува употребявана Tesla Model S P85 за 79 000 долара. Пробегът на седана е 56 000 км, а новият му собственик го ползва в продължение на 5 години, като прави пътешествие през 48 щата на САЩ и Канада. В крайна сметка Сасмън продава кола, когато нейният пробег е 344 139 км.

Сега той разкрива, колко пари общо е похарчил за поддръжка на електромобила. Техническото обслужване е струвало 5415 долара, а 2215 долара са платени за нова информационно-развлекателна система. Още 790 долара отиват за нов порт за зареждане, отделно са сменени 2 комплекта гуми, ръчна спирачка и 12-волтов акумулатор.

Новият собственик на същата тази Model S продължава да я кара, като наскоро електромобилът премина границата от 482 300 км. По думите му, разходите за техническо обслужване за последните 138 404 км са „малко над 5000 долара. Което означава, че при пробег от малко над 480 000 км по автомобила са похарчени над 10 000 долара, за да може той да бъде поддържан в добро техническо състояние.

Снимки: Carsweek

fallback
  • #5
    Не вярвам ( преди 3 години )
    Как става тая работа с гумите не ми е ясно. Аз ги търкам на 50-80 хиляди летните без да съм с мощен звяр.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Eхааа, за 290 000 км. два комплекта гуми...!!!!!!! Тези съвсем ни взеха за канарчета!
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Сега аутобилда и АМС ще почнат.....е дааа амаааа....при какви условия.......замерено ли е това замерено ли е оноваааааа! Сто процента швабето ще измислят нещо да влизат техните ел.коли поне по два пъти годишно докато са в гаранция да ни цоцат за нещо:)))
  • #2
    Така така ( преди 3 години )
    Сега да напишат, колко е поддръжката на кола с ДВГ с характеристики на Тесла! Ускорение за 2.5 секунди до 100, със 700 коня, двойно предаване 5 места, голям багажник, 4 врати. Давайте, намерете разходите, като само разхода за бензина ще е повече от цената на Тесла!
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Хайде сега Автокомедия да извадите статистика колко средно струва обслужването на автомобил с ДВГ за същия пробег в САЩ. Иначе нищо не казвате. Журналистиката не е само копипейст и превод.
fallback
Последни