fallback

10-те най-чести измами при "новия внос"

Твърде лъскава боя, тапициран волан, измит двигател - признаците, че трябва да сте нащрек

Много хора, решили след дълго търсене на употребяван автомобил у нас да сверят цените с обявите в германското Mobile, остават доста изненадани: едни и същи коли са по правило с 10-15% по-скъпи в Западна Европа, отколкото у нас. Откъде тогава идва печалбата на автотърговците от Горубляне или Дупница? Нима те са алтруисти, работещи на загуба, само и само да имаме достъп до автомобил?           Ни най-малко. Простото обяснение е, че т. нар. "нов внос" у нас се състои в голямата си част от автомобили, които не биха могли да бъдат продадени на Запад. Те са или т. нар. fleet cars с огромен пробег, или, най-често, са претърпели сериозни аварии или природни бедствия, и застрахователите са ги отписали. Не е тайна, че цената на монтьорския и бояджийския труд е значително по-висока в страни като Германия, Италия и Швейцария, и често да се ремонтира силно повреден автомобил излиза на застрахователя по-скъпо, отколкото просто да го бракува и да изплати обезщетение. После този бракуван автомобил се озовава в гараж в някое българско село, където обиграни вече майстори му придават търговски вид. Но много от повредите, довели до бракуването му, остават скрити от купувача. Ето десет трика, използвани най-често от търговците, за да прикрият недостатъците на "стоката".       10 популярни трика в Горубляне и Дупница (ГАЛЕРИЯ):

      Какъв е изводът от всичко това? Че когато човек купува употребяван автомобил, никога не може да е напълно сигурен в него. Дори и на големите автопазари е напълно възможно да намерите и читава кола, както и почтени продавачи. Но все пак шансовете ви се повишават много, ако купувате от първи собственик и със сервизна история. Заслужава си да направите и една диагностика в доверен сервиз. И най-вече не забравяйте най-важното: на нашия пазар няма уникални автомобили. Ако сте харесали кола, но нещо в нея или в продавача ви смущава, просто продължете нататък. Предлагането е по-голямо от търсенето и рано или късно ще намерите нещо, което да ви устройва напълно.    

 

fallback
  • #18
    none ( преди 4 години )
    От 15 години си купувам само нови коли в масовият клас (не че не мога и премиум коли да си купя, но обезценката е брутална, и парите за поддръжка също, а накрая пак се влача в задръстванията в София или карам със 140 км/ч на магистралата). Нова масова кола, карана 9 години, излиза на същите пари като 3 годишна карана 6 години но при втората риска да стъпиш на лимонка е далеч по-голям (и да в сметката слагам и времето си разбира се, щото вместо да обикалям по сервизи мога да изкарвам пари)
  • #17
    глас от тъдява ( преди 4 години )
    Един познат си купи "Дачия " и на втората година го блъснаха челно, след 3седмици му я върнаха като нова. Аз си купих втора ръка 4- годишна и беше пребоядисана, нещо напълно нормално, защото новите коли са с пълно каско и хората използват да им пребоядисат поне калниците.
  • #16
    анонимен ( преди 4 години )
    няма такова животно като кола втора употреба
  • #15
    356 ( преди 4 години )
    Аз си обяснявам този феномен с купуването на такива "коли",с това, че голяма част от хората са необразовани,некомпетентни,но и наивни, без да обиждам никого, и аз съм такъв и аз не разбирам от коли и т.н.Но знам, че съм такъв и търся изход в гаранция от производителя-нова кола или от дилър.А тези които не си признават, че са такива, правят се,че знаят много, по са хитри от другите,они са си тръсИли да е "евтино" и специално за тех е било Евтино, щот са голЕмата рАбота и затова са на далавера.Е?!
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    По хубаво от новото няма. Но повечето българи не могат да си го позволят за съжаление. Е вече има и не малка група която предпочита да даде една торба пари за 10+ годишен Мерцедес с неясно (всъщност съвсем ясно но неудобно) минало отколкото 5 годишен гледан Опел. Има и доста хора които нямат въобще идеята за нова кола мислейки си че е безумно скъпо - вече няколко човека са ми обяснявали как нова кола С сегмент започва от 50к лв за що годе сносна кола. До скоро за 50к се взимаше хот хеч.
  • #13
    MaHuaK ( преди 4 години )
    Заради такива тарикатлъци не купувам 2-ра употреба коли! 1998 година си купих чисто нова кола от шоурума, Алфа 166, все още си я имам, кара се ежедневно, поддържа се и няма сериозни проблеми вече 22 години! Още малко ще навърти 400 000 километра! Жената кара C4 Cactus от 4 години, купено чисто ново! Карайте си 20 годишни трошки на незнайни километри и ремонти и си мислете, че спестявате пари!
  • #12
    от 13 ( преди 4 години )
    Аз като купувам кола, брато, си я взимам от официалния вносител и седалките са още във фабричния найлон
  • #11
    до 14 ( преди 4 години )
    *** нали тва е целта на тая статия бе, купувачите да не се прецакват, а некъпаните човечета от дупница да го д...т
  • #10
    4х4 ( преди 4 години )
    Километрите нямат голямо значение. Външният вид също лъже и може да се манипулира чрез почистване, излъскване и козметични ремонти за прикриване на щетите и амортизацията. Има коли които са на малко километри и вече са потрошени, а има и на много километри които без проблем ще изкарат още толкова.Много са факторите. Какъв е автомобила, къде е каран, как е каран, поддържан ли е редовно, участвал ли е в катастрофи.. и др.
  • #9
    до 12 ( преди 4 години )
    На автора на статията, както и на всички нас, дълбоко не ни дреме какви са нуждите на продавача от горубляне. Идеята е нормалните хора да не си купуват такива ***. И най-сигурният начин е да не купуват от автокъща
fallback
Последни