fallback

Какво да очакваме от Skoda Enyaq?

Електрическият модел на чехите ще дебютира на 1 септември

Премиерата на електрическия модел Enyaq iV на Skoda ще е на 1 септември, а чешката марка вече показа как ще изглежда първият й автомобил, качен на платформата на Vokswagen Group – MEB.             Смелите черти на концепта трудно можеха да подскажат какво ще предложи на клиентите Enyaq, а от Skoda твърдят, че ще видим „емоционални линии и балансирани, динамични пропорции”.

Доста по-конкретни са обясненията на шефа на екстериорния дизайн на моделите на Skoda Карл Нойхолд, който обясни, че Enyaq iV ще се отличава с пропорции, „различни от тези на предишните SUV модели на Skoda”. По-късата предница и по-дългата линия на покрива „създават динамичен вид” и возилото заприличва на „космическа совалка”. Моделът е базиран на концепта Skoda Vision iV, показан през миналата година. Според Нойхолд, използването на платформата MEB и липсата на двигател с вътрешно горене, позволяват „събирането на предницата и задницата”, като каросерията е „удължена и екстремна аеродинамична”, като коефициентът й за аеродинамично съпротивление е едва 0,27.       

Новият SUV на Skoda се родее с новия Volkswagen ID 3 и трябва да предложи обстановка на борда, която „отразява съвременната среда за живеене”, с други думи дизайнерите са се възползвали от това, че при MEB липсва тунел за трансмисията и дългата база, за да осигурят повече пространство на водача и пасажерите. От Skoda вече потвърдиха, че новият SUV ще има багажник с обем 585 литра, 13-инчов централен тъчскрийн плюс head-up дисплей с добавена реалност.

Продажбите на Enyaq трябва да стартират през април догодина, като моделът ще е много важна част от офанзивата на Skoda за лансирането на 10 електрифицирани модели, събрани под шапката на подбранда iV, като те трябва да станат факт до края на 2022 година.

Компанията потвърди, че подобно на другите автомобили, базирани на MEB, Enyaq също ще се предлага в различни версии: с предно или 4х4 задвижване, три избора на батерии и пет варианта на мощност. Най-голямата батерия ще е капацитет 125 киловатчаса и ще осигурява пробег от почти 500 км с едно зареждане.

И накрая названието Enyaq е комбинация от ирландското име Enya (Източник на живот) и буквата q, която присъства при другите SUV модели на Skoda с конвенционално задвижване: Kamiq, Karoq и Kodiaq. 

Снимки: Skoda 

 

fallback
  • #6
    yorval ( преди 3 години )
    Базовият модел е с 204 кс докато 4х4 задвижвания от 2 ел.мотора модел е с 306 кс и той именно достига споменатите 500 км /по изчисления/ изминато разстояние с едно пълно зареждане. Това е бегла инфо взета от аутобилд, но в случая става дума само за предварително прогнозни данни. Най-интересна е ЦЕНАТА - 40 милки в ЕВРОС ОНЛИ Ю
  • #5
    пепе ( преди 3 години )
  • #4
    popa ot razgrad ( преди 3 години )
    Тази нова тенденция е непоносима...представят автомобил, чийто продажби ще започнат след 8 месеца...
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Дори и така да е, 20 кв отгоре и само 50 км. повече, явно немците губят играта както загубиха с телевизорите и телефоните, но като излезе и реално се тества ще стане ясно, сега само спекула и пропаганда, те си я обичат немчолята пропагандата, майстори са.
  • #2
    Джоди ( преди 3 години )
    Печатна грешка при превода! максимума на батерията е 82 kW/h. A тази батерия може да бъде заредена на DC зарядна станция с макс.капацитет 125 Киловата. Подобни станции в България засега няма! Най много до 50 киловата са! СПОКО!
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Нещо са объркани цифрите, не може Киа Ниро с 64kw/h батерия да минава доказано 450км, а тази шкода с125kw/h да е само с 500 км. Ако наистина е така, това е най-неефективния електромобил който съм виждал.
fallback
Последни