fallback

Какво да очакваме от Skoda Enyaq?

Електрическият модел на чехите ще дебютира на 1 септември

Премиерата на електрическия модел Enyaq iV на Skoda ще е на 1 септември, а чешката марка вече показа как ще изглежда първият й автомобил, качен на платформата на Vokswagen Group – MEB.             Смелите черти на концепта трудно можеха да подскажат какво ще предложи на клиентите Enyaq, а от Skoda твърдят, че ще видим „емоционални линии и балансирани, динамични пропорции”.

Доста по-конкретни са обясненията на шефа на екстериорния дизайн на моделите на Skoda Карл Нойхолд, който обясни, че Enyaq iV ще се отличава с пропорции, „различни от тези на предишните SUV модели на Skoda”. По-късата предница и по-дългата линия на покрива „създават динамичен вид” и возилото заприличва на „космическа совалка”. Моделът е базиран на концепта Skoda Vision iV, показан през миналата година. Според Нойхолд, използването на платформата MEB и липсата на двигател с вътрешно горене, позволяват „събирането на предницата и задницата”, като каросерията е „удължена и екстремна аеродинамична”, като коефициентът й за аеродинамично съпротивление е едва 0,27.       

Новият SUV на Skoda се родее с новия Volkswagen ID 3 и трябва да предложи обстановка на борда, която „отразява съвременната среда за живеене”, с други думи дизайнерите са се възползвали от това, че при MEB липсва тунел за трансмисията и дългата база, за да осигурят повече пространство на водача и пасажерите. От Skoda вече потвърдиха, че новият SUV ще има багажник с обем 585 литра, 13-инчов централен тъчскрийн плюс head-up дисплей с добавена реалност.

Продажбите на Enyaq трябва да стартират през април догодина, като моделът ще е много важна част от офанзивата на Skoda за лансирането на 10 електрифицирани модели, събрани под шапката на подбранда iV, като те трябва да станат факт до края на 2022 година.

Компанията потвърди, че подобно на другите автомобили, базирани на MEB, Enyaq също ще се предлага в различни версии: с предно или 4х4 задвижване, три избора на батерии и пет варианта на мощност. Най-голямата батерия ще е капацитет 125 киловатчаса и ще осигурява пробег от почти 500 км с едно зареждане.

И накрая названието Enyaq е комбинация от ирландското име Enya (Източник на живот) и буквата q, която присъства при другите SUV модели на Skoda с конвенционално задвижване: Kamiq, Karoq и Kodiaq. 

Снимки: Skoda 

 

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 4 години )
    на 1350 оборота имаш макс въртящ момент при малолитражките. Макс мощност не е там. Генератор 100кВ е за захранване на големи сгради Ако не изтрият снимката ето ти 110 кВ генератор https://frankfurt.apollo.olxcdn.com/v1/files/sfqi9u366e8n1-BG/image;s=800x600
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    И не и да... новите турбинирани малолитражки са на макс още от 1350 оборота... и ще изкарат повече от комплект литиеви батерии ;)
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    и да и не. 100кВ генератор и 100кВ двигател са много различни понятия. Генератора дава 100кВ при 1000-1500 оборота. А двигателя при 5-6000. Наистина генератора е голям
  • #13
    До 12... ( преди 4 години )
    Eбacи сравненията правиш, 100kW е всяка малолитражка вече, знаеш двигателя с какъв размер е.... хладилник мини бар! А в "отходника" едвам пъхаш монета от 2 лева...
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Че се вдига вдига се разхода на ДВГ при много високи скорости. Но при ел колите разликата е много по-осезаема. Една Тесла 3 лонг рейндж със 120 изкарва около 400 км А при 180 км/ч под 150. Докато моята кола например при 120 харчи 5.5-6/100 с 55литра резервоар 800-900км без притеснения. Със 180 около 11л - 450км пробег. Друг е въпроса че това е безмислен довод. Колко хора имат възможност ежедневно да карат продължително с такава скорост
  • #11
    до к.к. ( преди 4 години )
    Мнението е като *** - всеки го има. Фактите са други. Консуматорите вътре НЕ могат да свалят пробега. Харчи единствено отоплението АКО колата няма термопомпа. 100-киловатова батерия минава 587 км от Fremont до L.A. при скорост 105-112 км/ч и пуснат климатик. Остатъчен пробег при пристигане: 66 км. Знаеш ли какво са 100 кВтч? Един 100kW дизелов генератор е с големината на стая и отходникът му е с диаметър на газопровод.
  • #10
    #9 ( преди 4 години )
    Като че ли ДВГ колите не вдигат разхода като се настъпват, карат с над 80-100км/ч според ДВГто и се пуска климатика няма как да го измислят да се настъпва, да се кара със 120 с климатик и пробега да пада само малко нормално е когато не се кара икономично да харчи повече
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Според ev database очаквания разход е около 18 кВ на 100. За сравнение Тесла 3 стандарт е отличника с 15.5 кВ. Тесла У лонг рейндж е 17. Та това 18 не е лошо постижение, но и не е нищо особено. Пък като излезе ще видим реално за какво иде реч.
  • #8
    к. к. ( преди 4 години )
    За ел-ентусиастите - посочваният пробег на електричките е буквално непостижим в реални условия. Трябва да галиш ***.ала и да минимизираш всякакви странични разходи на енергия. А настъпиш ли ***.ала, за да се възползваш от уникалното ускорение не ел. автомобилите, а също и при високи скорости, пробегът пада почти двойно. И това е системен проблем, не зависи от марката и модела автомобили...
  • #7
    B. M. ( преди 4 години )
    ENYAQ, ми звучи като ENIAC.А може би това е целта.
fallback
Последни