Да възродиш класически модел, който се е превърнал в един от символите на марката? Едва ли в автомобилната индустрия има по-трудна задача от това, тъй като очакванията винаги са неимоверно високи и освен това няма как всички да са доволни.
Но компаниите не се отказват от съживяването на хитовете си, тъй като знаят, че обикновено това е рецепта за финансов успех, поне в повечето случаи. Но пък историята помни и драматични провали.
Да видим какво се случи при съживяването на някои легендарни модели. Селекцията е на британското списание Autocar.
Вижте някои от успешните и не толкова успешни интерпретации на класически модели (ГАЛЕРИЯ)
Toyota Supra
По-голямата част от жизнения си цикъл оригиналната Supra не беше особено вдъхновяващ автомобил – основно заради тромавите мотори и недодялания дизайн. С други думи, това беше Celica с друго купе. Нещата се промениха в началото на 90-те с появата на турбо моторите и внушителните крила на багажника. После пък дойде „Бързи и яростни” и култът стана факт. Supra изчезна през 2002 година след 4 поколения на модела, покрили 24 години.
По-голямата част от жизнения си цикъл оригиналната Supra не беше особено вдъхновяващ автомобил – основно заради тромавите мотори и недодялания дизайн. С други думи, това беше Celica с друго купе. Нещата се промениха в началото на 90-те с появата на турбо моторите и внушителните крила на багажника. После пък дойде „Бързи и яростни” и култът стана факт. Supra изчезна през 2002 година след 4 поколения на модела, покрили 24 години.
Снимки: Autocar