IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Рали легенди за продан

Серийните версии на рали бойците също са уникални автомобили

Рали легенди за продан

Рали автомобилите от някогашната група Б днес са сред легендите на моторните спортове. Тези, които са ги гледали на живо по рали отсечките винаги разказват с вълнение спомените си, а днес, когато участват в ретро ралита или демонстрационни прояви тези автомобили винаги предизвикват интереса на феновете.

Рали легенди за продан

Всички тези коли са изключително ценни, просто защото става въпрос десетки, не повече, автомобили, а на тези, които се сглобяват като техни реплики им липсва историята на звездите, които са се надбягвали с тях. Рали легендите от група Б обаче имат и друга страна, т.нар „нормални версии”, т.е колите, които е трябвало да бъдат произведени в определени бройки, за да може съответният производител да получи хомологация за състезателното си рали чудовище.

Нормалните версии на рали бойците са много близки до състезателните си събратя и също като тях са неприлично скъпи. Защото също са част от историята и в тях са вложени най-модерните за времето си моторспорт технологии.

В неделя аукционната къща Bonhams ще продаде в Лондон 7 такива „серийни коли”, спомогнали за раждането на най-известните рали легенди в историята на автомобилния спорт.

Lancia Delta S4 Stradale (1985)


Рали легенди за продан

S4 е последният вариант на Delta за група Б и колата се състезава в ралитата до края на съществуването на тези коли, т.е до края 1986 година. Stradale указва при италианските коли, че това е серийната версия на състезателната машина, в случая на група Б изискването е било да бъдат произведени 200 такива бройки, за да получи Delta S4 хомологация. Този прекрасен екземпляр е на едва 8900 километра и е с мощност 480 конски сили, все пак да не забравяме, че една особеностите на Delta S4 е, че разположеният пред задния мост двигател има турбо и компресор.

Ford RS200 (1986)

Рали легенди за продан

RS200 е един от най-екстремните серийни автомобили, създавани някога от Ford, ако можем да наречем този рали звяр сериен автомобил. 1,8-литровият двигател идва от Cosworth и е разположен пред задния мост, като задвижването, като при всички коли от груба Б е 4х4. Мощността на серийния вариант е 250 конски сили.

Peugeot 205 T16 (1985)

Рали легенди за продан

205 Turbo 16 е един от символите на група Б и на практика няма нищо общо със скромния 205 на Peugeot. Отново двигател пред задния мост, 4х4 и двигател с мощност 200 конски сили. Всички 200 коли от серията за хомологация са с ляв волан и са боядисани в тъмно сиво. Всъщност, това важи за 199 от тези коли, първата от серията е изцяло бяла и е с рекламни надписи като на състезателния 205 T16.

Audi Sport Quattro S1 (1985)

Рали легенди за продан

Днес всички знаят какво представлява системата Quattro на Audi, но основите на легендата са заложени в първата половина на 80-те години, когато компанията създава първите рали автомобили със задвижване 4х4. Валтер Рьорл и Audi днес са символ на рали успехите, а серийната версия на Quattro S1 е с 300 конски сили, идващи от 5-цилиндров турбо мотор. Според непотвърдена информация от 200 сглобени коли от Audi са продали 164 и тази е една от тях.

Lancia Stratos HF Stradale (1975)

Рали легенди за продан

Тук се връщаме доста преди група Б, във времето, когато по рали отсечките властват колите от група 4. Stratos е друга легенда на Lancia, макар да е дело на Bertone. Версията Stradale се задвижва от по-слаба версия на 2,4-литровия V6 мотор от Ferrari Dino, който се използва в рали варианта на Stratos. Мощността на мотора е 192 конски сили, ускорението от 0 до 100 км/ч става за 6,8 секунди, а максималната скорост на двуместния куршум е 232 км/ч. От версията Stradale са произведени 500 коли.

Ford RS200 Evolution (1986)

Рали легенди за продан

Evolution се появява малко преди края на група Б и от тази още по-мощна версия са сглобени едва 24 коли. Мощността на 2,1-литровия мотор Cosworth може да достигне 600 или дори повече конски сили при максимално налягане на турбото.

Lancia 037 Stradale (1983)

Рали легенди за продан

037 е последният рали модел на Lancia преди автомобилите 4х4 да завладеят скоростните отсечки. Как ви звучи купе от кевлар, подсилен с фибростъкло като технологично решение в началото на 80-те години. 037 е само със задно предаване и се задвижва от 2-литров двигател с компресор, разположен пред задния мост, който работи с 5-степенна механична трансмисия, а мощността му е 205 конски сили.

7 впечатляващи автомобила, всеки от които представлява идеална инвестиция, дори и да не сте запален рали фен. Защото точно тези коли само ще поскъпват оттук нататък.

0 от 500
  • #1
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    С кеф бих се снабдил с Ланча Делта С4 или Ауди Спорт куатро,а може и с двете.Единствения проблем са парите,иначе желание имам.