IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla печели милиони от съперниците си

Сделките може да не са особено етични, но изкараха компанията на печалба

Най-известният производител на електромобили в света – Tesla, е намерил начин да печели свежи пари от преките си съперници на световния автомобилен пазар. Това показва разбивката на приходите на компанията на Илън Мъск за второто тримесечие на годината. Защото 7% от приходите на Tesla за този период или 428 милиона долара идват от продажба на квоти за вредни емисии на автомобилните компании, които произвеждат коли с двигатели с вътрешно горене. 

 

Илън Мъск

 


Етичната страна на тези сделки е изключително спорна, в това няма спор, но точно продажбата на квоти за вредни емисии е едно от перата в бюджета на компанията в последно време, което осигурява стабилни и лесно прогнозируеми приходи.
 

За второто тримесечие на тази година, което в цял свят беше сериозно засегнато от пандемията от коронавирус, Tesla излиза на печалба с 104 милиона долара. А продажбата на квотите за вредни емисии е този елемент от приходите, които гарантира, че компанията е на печалба в последните 12 месеца – нещо, което анализаторите и инвеститорите не очакваха или поне бяха умерено скептични.
 

Сега прогнозите са, че само за 2020 година Tesla ще получи над 1 милиард долара от продажбата на тези квоти, но в дългосрочен план тези приходи ще намаляват. През 2018 компанията е получила 419 милиона долара от такива сделки, а през 2019 – 593 милиона долара.
 

Кой обаче е най-сериозният купувач на тези квоти? Компаниите, които са най-назад в електрификацията на гамата модели, които продават. Идеален пример за това е FCA – гигантът, който наскоро се обедини с PSA, има договор за покупка на квоти за 1,1 милиарда долара до края на 2023 година. Миналата година стана ясно, че и GM също купува квоти от Tesla, макар, че за разкриването на тази информация трябваше да се намеси съдът.
 

Наскоро анонимен главен изпълнителен директор на автомобилна компания, присъстваща на световния пазар призна, че „почти всяка фирма купува такива квоти под една или друга форма, но не ни се налага да ги обявяваме”. Същото важи и за продавачите, които обаче трябва да декларират приходите от тези сделки.
 

Сника: MarketWatch 

 

0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    пепе ( преди 2 месеца )
    Защо да не са етични бе умници? Идеята на тия квоти е точно "цапачите" като ФВ и т.н. да ги купуват от чистите производители и така да се стимулира производството на екологични автомобили!
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Прав си ( преди 2 месеца )
    Наистина направих собствена интерпретация на фактите. А фактите казват, че капацитетът на другите фабрики е по половин милион автомобила, а тази фабрика е почти два пъти по-голяма от останалите, следователно капацитетът и ще е по-голям. Дори да не са половин милион пикапа, а половин милион общо, то след като 2021 г. започне производство на тези автомобили, от fiat на практика ще купуват квоти от автомобили, за чието производство лично са платили и ще продължат да плащат до 2023 година.
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    #1 ( преди 2 месеца )
    Къде го измисли че е за 500хил пикапа годишно няма начин да е толкова доколкото знам още не е обявен капацитета
  • #1
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ами честито на печелившите. Кой спал - спал, сега ще купува квоти и буквално ще подарява завод, защото новия завод с капацитет 500 хиляди пикапа струва точно един милиард.