IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

За 6 месеца Tesla продаде колкото трите си конкурента заедно

Компанията на Илон Мъск е реализирала близо 180 000 електромобила от началото на година

Американският производител Tesla е продал 179 050 електромобила от началото на годината, като по този начин заема 28% от пазара на този вид превозни средства, съобщава изданието Insideevs. За година компанията на Мъск е увеличила своя пазарен дял с 5% и така изпреварва трите си основни конкурент, взети заедно.


Tesla


По-големият дял от пазара е постигнат за сметка на алианса Renault-Nissan, който все пак успя да изпревари Volkswagen AG и заема второ място. Двата концерна държат по 10% от световния пазар на електрически автомобили със съответно 65 521 и 64 542 продажби.

В Renault-Nissan се надяват да намалят разликата с излизането на пазара на новия кросоувър Ariya. Четвърто място заема китайския холдинг BYD с 46 554 продажби (7% пазарен дял), а петото е за концерна Hyndai-Kia – 43 689 бройки (7% пазарен дял).

Tesla е начело по продажби, дори когато в тях бъдат включени и хибридите модели на останалите производители, но тогава пазарният дял на компанията пада до 19%. В тази класация на второ място е Volkswagen Group със 124 018 единици (13%), а на трето е Renault-Nissan – 84 501 бройки (9%). В първата петица влизат още BMW – 68 503 единици (7%) и Hyndai-Kia – 63 731 (7%).

От резултатите става ясно, че единствено концернът Volkswagen може да бъде заплаха за Tesla в перспектива. Германският производител готви цяла гама нови и сравнително достъпни на цена електромобили, но пък все още има сериозни проблеми със старта на производството на първия от тях – хечбека ID.3, чийто старт на масово производство бе отложен за есента.

Снимка: Tesla

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Кольо Тесларов ( преди 2 месеца )
    ако спре тока, сиреч няма къде да заредите, дори на теслата дръжката няма да ви помогне да я подкарате
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Няма значение ( преди 2 месеца )
    Тесла не е типичната автомобилна фирма, която сглобява автомобили от части произведени от друг и разчита на приходи от сервизна дейност и продажба на резервни части. Tesla има приходи от какви ли не допълнителни източници, като зареждане на автомобили, даване на фотоволтаични покриви под наем и т.н. , а приходите от квоти са заложени в плана и публично обявени още преди пет години. Но fiat решиха да дадат един милиард на Тесла за гигафабрика в Тексас, вместо да си направят своя с тези пари.
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    До №8. Тесла е на печалба от продаване на квоти за емисии на други производители (предимно Фиат), а не от производство
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    В огромна грешка си ( преди 2 месеца )
    Tesla вече 4 тримесечия подред е на печалба. На печалба е дори в двете тримесечие през тази година ВЪПРЕКИ коронавируса. Това доказва, че бизнеса и вече е устойчив. В контраст повечето от останалите производители са на загуба. Предвиждат съкръщаване на работни места и в модели, което ще намали и бъдещите им продажби. Тесла от своя страна, бързо увеличава моделната си гама, строи нови заводи и наема работници, което рязко ще увеличи продажбите през следващите години. Ти къде би инвестирал?
  • #7
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Това с електромобилите е егати странният бизнес. Най-големия производител няма печалба от продажби и в същото време е с огромна оценка на борсата. Излиза, че за да го надминат другите производители и те трябва да продават на загуба и да я покриват от ДВГ. Хубаво е, че всички започнаха сериозно да инвестират - скоро може би ще видим много по добри батерии, а и на мен ми се иска да има повече автомобили с ДВГ като range extender
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Дано дазапочнат комвертиране на ДВГ коли към електро. Щото има култови модели от 2005-2014, които си заслужават.
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 2 месеца )
    Помните ли как пеехме през 90-та? "45 години стигат. Стигат! Времето е наше. Наше!" Не бързаме за никъде. Когато има любов, cekcът е неизбежен
  • #4
    14 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 2 месеца )
    02 авг 2020 година, 21:48ч българско време: Драконът на Мъск кацна в океана с двамата астронавти Дъг Хърли и Боб Бенкен на борда. Това е първото приводняване на американски космически апарат от 45 години насам. Излизане и връщане от орбита е исторически подвиг, който никоя частна компания не е успяла да извърши досега.
  • #3
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Тази година всеки 6т ( преди 2 месеца )
    Търсенето на електромобили и плъгин хибриди се е увеличило по време на пандемията, докато конвенционалните ДВГ отбелязват спад. През юни новите регистрациите на бензинови и дизелови автомобили са намалели със съответно 32 и 31 процента в сравнение със същия месец на 2019-а. За разлика от това, обемът на електрифицираните коли е нараснал с 65 процента (от 111 300 на 183 300 превозни средства). Пазарният им дял пък се е увеличил повече от два пъти - от 7 на 16 процента. Засега всеки шести.
  • #2
    4 rate up comment 14 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    Ахахахахах, абе спрете я тая дрога бе другаре трамвайни водитли.. Не съм гледал статистиката но Фолксфаген е с поне 3.5 милиона продажби за същия период, какво като не са електрически. Та те за момента нямат електрически и модел и пак са в топ 3. 179 хил автомобила при цел над половин милион годишно... кви пазарни дялове кви 5 лева... А при 300тина хил продажби от 4те най-продавани ще има да чакате не до 2030 г. а до 3020та година за 1/3 пазарен дял