Някога животът на един автомобил се определяше преди всичко от качеството на купето и от това доколко податливо на ръжда е то. Сравнително просто устроените двигатели обикновено го надживяваха и беше обичайна практика просто да се подмени ръждясалата "опаковка", за да стане колата като нова.
В наши дни е точно обратното: технологиите напреднаха и податливи на ръжда купета почти не са останали на пазара. За сметка на това двигателите стават все по-сложни: с турбокомпресори, малки обеми и високи степени на сгъстяване, и с директно впръскване. Днес животът на автомобила зависи в най-висша степен от мотора под капака. Ето седем агрегата, които са достатъчно семпли и надеждни, за да изкарат без проблем 500 000 км без съществени ремонти. При правилната поддръжка, разбира се.
7 двигателя, които спокойно минават 500 000 км (ГАЛЕРИЯ):
Цилиндровият блок е чугунен. Клапаните са разположени V-образно, по два впускателни и изпускателни на цилиндър. Разпределителните валове са с верига. Изобщо налице са всички условия за малък, неособено мощен (106 конски сили), но и работещ при слаби натоварвания мотор, който може да изкара дълго. Веригата все пак трябва да се смени на около 200 - 250 хиляди километра.