Някога животът на един автомобил се определяше преди всичко от качеството на купето и от това доколко податливо на ръжда е то. Сравнително просто устроените двигатели обикновено го надживяваха и беше обичайна практика просто да се подмени ръждясалата "опаковка", за да стане колата като нова.
В наши дни е точно обратното: технологиите напреднаха и податливи на ръжда купета почти не са останали на пазара. За сметка на това двигателите стават все по-сложни: с турбокомпресори, малки обеми и високи степени на сгъстяване, и с директно впръскване. Днес животът на автомобила зависи в най-висша степен от мотора под капака. Ето седем агрегата, които са достатъчно семпли и надеждни, за да изкарат без проблем 500 000 км без съществени ремонти. При правилната поддръжка, разбира се.
7 двигателя, които спокойно минават 500 000 км (ГАЛЕРИЯ):
Този двигател е с алуминиев блок на цилиндрите и в някои варианти развива до 155 конски сили максимална мощност. Но въпреки това ресурсът му спокойно достига 500 000 км. Има един разпределителен вал, задвижван с верига. За регулирането на фазите отговоря системата i-VTEC. Минус е само, че в газоразпределителния механизъм няма хидрокомпенсатори, затова се налага на всеки 70-80 хиляди километра да се прави реглаж на клапаните.