Някога животът на един автомобил се определяше преди всичко от качеството на купето и от това доколко податливо на ръжда е то. Сравнително просто устроените двигатели обикновено го надживяваха и беше обичайна практика просто да се подмени ръждясалата "опаковка", за да стане колата като нова.
В наши дни е точно обратното: технологиите напреднаха и податливи на ръжда купета почти не са останали на пазара. За сметка на това двигателите стават все по-сложни: с турбокомпресори, малки обеми и високи степени на сгъстяване, и с директно впръскване. Днес животът на автомобила зависи в най-висша степен от мотора под капака. Ето седем агрегата, които са достатъчно семпли и надеждни, за да изкарат без проблем 500 000 км без съществени ремонти. При правилната поддръжка, разбира се.
7 двигателя, които спокойно минават 500 000 км (ГАЛЕРИЯ):
Поколението двигатели Gamma бе въведено от корейците през 2006 на мястото на старите Alpha мотори. Най-скромните членове на това семейство са и най-надеждни: става дума за 1.4- и 6-литровите агрегати с атмосферно пълнене и мощност от 111 до 123 конски сили. Тук степента на сгъстяване е малко по-висока, но понеже обикновено се монтират на сравнително леки модели (Accent, Rio, i20), натоварването не е твърде голямо. По-малък е шансът за рекорден пробег при по-тежките i30 или Ceed.