Някога животът на един автомобил се определяше преди всичко от качеството на купето и от това доколко податливо на ръжда е то. Сравнително просто устроените двигатели обикновено го надживяваха и беше обичайна практика просто да се подмени ръждясалата "опаковка", за да стане колата като нова.
В наши дни е точно обратното: технологиите напреднаха и податливи на ръжда купета почти не са останали на пазара. За сметка на това двигателите стават все по-сложни: с турбокомпресори, малки обеми и високи степени на сгъстяване, и с директно впръскване. Днес животът на автомобила зависи в най-висша степен от мотора под капака. Ето седем агрегата, които са достатъчно семпли и надеждни, за да изкарат без проблем 500 000 км без съществени ремонти. При правилната поддръжка, разбира се.
7 двигателя, които спокойно минават 500 000 км (ГАЛЕРИЯ):
Този двигател е доста често срещан по българските пътища - има го в Peugeot 206, 307, 408 и Partner, а също така и в Citroen С4 и C-Elysee. Надежден го правят простичките технически решения и ниската степен на сгъстяване. Трябва единствено да внимавате за редовната и добре извършена смяна на ремъка. Друга особеност е, че в ръководствата за експлоатация на някои от тези модели се препоръчва смяна на масло на 20 000 километра. Това е на практика смъртна присъда за двигателя. Сменяйте маслото на 8-10 хиляди километра, и този мотор ще ви служи наистина дълго.