Някога животът на един автомобил се определяше преди всичко от качеството на купето и от това доколко податливо на ръжда е то. Сравнително просто устроените двигатели обикновено го надживяваха и беше обичайна практика просто да се подмени ръждясалата "опаковка", за да стане колата като нова.
В наши дни е точно обратното: технологиите напреднаха и податливи на ръжда купета почти не са останали на пазара. За сметка на това двигателите стават все по-сложни: с турбокомпресори, малки обеми и високи степени на сгъстяване, и с директно впръскване. Днес животът на автомобила зависи в най-висша степен от мотора под капака. Ето седем агрегата, които са достатъчно семпли и надеждни, за да изкарат без проблем 500 000 км без съществени ремонти. При правилната поддръжка, разбира се.
7 двигателя, които спокойно минават 500 000 км (ГАЛЕРИЯ):
Мнозина смятат този 1.6-литров мотор с атмосферно пълнене (MPI) за последния с голям ресурс в гамата на германския концерн. Късна еволюция на концепция, родена още през 70-те години, този агрегат е надживял всички "болести" и грешки на младостта, и в последните си варианти е наистина много надеждна машина. Монтира се на Polo, Golf V и VI, Jetta, Passat B6 и Skoda Octavia 2. 105-те му коня не са кой знае колко впечатляващи, но пък при добра поддръжка ще прослужи наистина дълго.