Някога животът на един автомобил се определяше преди всичко от качеството на купето и от това доколко податливо на ръжда е то. Сравнително просто устроените двигатели обикновено го надживяваха и беше обичайна практика просто да се подмени ръждясалата "опаковка", за да стане колата като нова.
В наши дни е точно обратното: технологиите напреднаха и податливи на ръжда купета почти не са останали на пазара. За сметка на това двигателите стават все по-сложни: с турбокомпресори, малки обеми и високи степени на сгъстяване, и с директно впръскване. Днес животът на автомобила зависи в най-висша степен от мотора под капака. Ето седем агрегата, които са достатъчно семпли и надеждни, за да изкарат без проблем 500 000 км без съществени ремонти. При правилната поддръжка, разбира се.
7 двигателя, които спокойно минават 500 000 км (ГАЛЕРИЯ):
При разумна поддръжка и каране без екстремни натоварвания тези двигатели спокойно минават по половин милион километра и повече. Има ги в гамата на Dacia (Sandero, Logan и даже в по-стария Duster), в някои модели на Renault и в Nissan Almera и Terrano. За голямо съжаление обаче новите регламенти на ЕС за емисиите на практика ги елиминираха от гамата за европейските пазари.