fallback

Три японски автоматика, с които трябва да се внимава!

Експерти посочиха проблемите на тези популяни скоростни кутии

Хидромеханичните скоростни кутии са далеч по-надеждни от роботизираните и вариаторните скоростни кутии, но и при тях възникват сериозни проблеми. Много хора обаче са склонни, без да се замислят, да избират такива трансмисиии, само защото те са произведени в Япония. Те считат, че тези трансмисии са „неубиваеми“, но това не е точно така, твъдят експерти от изданието Drive2.

Според тях, маркетолозите умело използват понятието „японско качество“, но всъщност надписът „Made in Japan” не гарантира, че този агрегат ще служи безпроблемно дълги години. Посочват се 3 трансмисии, които са широко разпространени и се използват не само от японски модели. През години те са спечелили доста негативни отзиви и се сочат като „най-проблемните автоматични скоростни кутии, създавани в Страната на изгряващото слънце“.

JATCO JR507A/RE5R05/JR507E

Този 5-степенен автомат се използва масово от 2000 до 2018 година на моделите със задно предаване или със задвижване на четирите колела на Nissan, Infiniti и Suzuki. Скоростната кутия е предназначена за мотори с голям въртящ момент, затова работи с мощни двигатели, включително и 5,6-литров V8.

Ясно е, че спортните коли се карат бързо, а всъдеходите често излизат извън пътя. В двата случая натоварването върху трансмисията се увеличава и се появява риск от прегряване. От това страда хидротрансформаторът и се износват соленоидите на скоростната кутия. Достойнството на този „автомат“ е, че се ремонтира сравнително лесно.

AISIN TF60/TF80

Автоматикът с 6 предавки беше представен през 2001 година, като и досега може да се срещна при голям брой автомобили от различни марки. Той се поставя на Volvo S60 и XC60, на Opel Astra H и J, а също така и на някои модели на Audi.

За тази трансмисия е характерно прегряването, което съкращава срока на служба на хидравличния блок. Освен това, скоростната кутия е доста чувствителна към качеството на маслото, което трябва да се сменя не на 60 000 км, както е посочено от производителя, а преди това. В противен случай селеноидите се запушват, а съединителят бързо се износва и се налага неговата смяна.

AISIN U660

Още една 6-степенна трансмисия, като тя беше разработена през 2006 година и се поставя на най-популярните модели на Toyota - Camry, RAV4 и Avensis, а също така и на Lexus ES 350. Най-често тя се среща на мощните версии на Camry с 3,5-литров V6, които не се продават в Европа, но са доста популярни в Щатите.

Основните проблеми на тази скоростна кутия създава главният лагер, около който с течение на времето образува луфт и при движение се усещат вибрации. Ако тази част не бъде заменена навреме, вибрациите разбиват и други елементи от трансмисията. Проблеми създава и самият хидротрансформатор, чиято най-слаба част е главината, която заради честото прегряване понякога направо се спича с втулката и това води до скъп ремонт.

Снимки: Drive2

fallback
  • #15
    skarid ( преди 3 години )
    забравиха I-Shift на Хонда който го слагаха на сивик 8ма генерация....
  • #14
    фен ( преди 3 години )
    В тоя сайт хвалят само ГолфУ, още малко ще искарат DSG най-здравата кутия. Само като видях да плюят AISIN TF80 и приключих със статията..
  • #13
    Б.М. ( преди 4 години )
    #10 "Основен лидер е ZF,швейцарци..."Божеее, не знаех, че Заанрадфабрик Фридрихсхафен (ЗФ - ZF)е в Швейцария.А, до колкото по темата ремонта на valve body-то но Айсините е от 400 до 800лв. Сменя се на място.
  • #12
    Ха ха ( преди 4 години )
    До 1 естествено да не се излагаш пред хората,че си с немски чуплив грозен ***
  • #11
    Кутии всякакви 2 ( преди 4 години )
    Номер 3 : Jatco (Собственост на Нисан , основно правят безстепенни,,вече)Тук отзивите са спорни, но това са най-евтините кутии, така че , изобщо има ли смисъл да коментираме, за толкова пари - толкоз кутия!И сега фирмите които сами си правят трансмисиите: Мерцедес, Ферари, Фолксваген(не всички, основно DSG),Мазда,има и няколко на GM и Форд (които не си струва да коментираме, много сполучливи:).На Мазда последните Скай-актив автомати са железни, без облужваме доживот на разумна цена!
  • #10
    Кутии всякакви ( преди 4 години )
    Трябва да се погледне на пазара с автоматични трансмисии по глобално.Основен лидер е ZF,швейцарци-хората разбират от предавки,зъбчатки-доказано,няма по-добри )като часовниците :)!Естествено основен клиент им е БМВ,големи мощности да предават , умеят ZF!Но са сложни кутии , които искат внимание, при липса на такова започват главоболията!Номер 2: Aisin - Японци(и те ги разбират часовниците :) - основен клиент Тойота, добри скоростни кутии,само при предаване на големи мощности кахърно охлаждане!
  • #9
    Хи хи ( преди 4 години )
    Тук гледам бая немски фенове бунаци любители на легени скрап от фойчлс див....да си купят Хонда с автом скоростна кутия и ще хвърлят всеки немски скрап
  • #8
    Преводач ( преди 4 години )
    Поне като превеждате с гугал преводач се консултирайте с някой механик.Aisin Tf80 е доста здрава кутия.Re5r05 е в пъти по здрава от jf o10 иJfo11 който са вариаторни пак на Нисан.U660 е издънката на Тойота.Но да не забравяме, малката подробност масово се купуват коли в България на минимум 200 -300хиляди километра.Ако посочените трансмисйй ги вземете чисто нови и ги използвате до 250,000 едва ли ще се наложи да търсите сервиз за автоматични трансмисии....
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    До скоро имах ситроен С5 със айсин TF-80..уж една от проблемните. Колата дойде от италия на почти 300.000 при обслужването в Автомотор направо ми отказаха смяна на маслото, според производителя не се правело била капсулована ..странно но така го оставихме. За 4 години колата мина още 120.000 повечето по магистралите из Европа.. автоматика така и не направи проблем, работеше си гладко и мазно. Разхода беше висок. В статията пише че трябвало да сменям маслото на 50-60.000 . Аз ли съм бил късметлия
  • #6
    Japan power ( преди 4 години )
    От японските автоматици да внимаваме с 3 модела ... от германските с поне 33 модела.
fallback
Последни