Възраждането на Puma от Ford, вече като кросоувър, наследил някогашното достъпно спортно купе, стартира успешно, а развитието на новия модел ще включва и по-спортната версия ST. Puma ST трябва да се появи на 24 септември и вече се знае, че ще получи 1,5-литровия 3-цилиндров EcoBoost двигател, който се използва и при Fiesta ST, чиято платформа ще се използва и при по-спортния кросоувър.
От Ford гъделичкат интереса на аудиторията, която вече привикна към особеностите на малките по обем бензинови турбо мотори и обещават механична трансмисия и предно предаване.
Puma ST ще дебютира на пазара с по-ниско и по-твърдо окачване, по-нисък център на тежестта и диференциал с ограничено приплъзване за още по-спортни усещания на борда.
Последното ще се предлага като екстра, както и системата за лаунч контрол, а Puma ST ще е лидер в сегмента си с появата на векторните пружини, които присъстват и при Fiesta ST и осигуряват по-добро поведение на колата на влизане в завоя, както и по-предвидими действия на задния мост.
1,5-литровият двигател е с мощност 200 конски сили при Fiesta ST и според непотвърдена информация в компанията нямат планове да променят това за Puma ST.
Предполага се, че в близко бъдеще точно Puma ще смени Fiesta като WRC автомобила на марката и M-Sport в световния рали шампионат, така че лансирането на ST версия за моделната 2021 година става повече от задължително. А и на няколко пъти вече папараците заловиха прототипи на Puma ST по време на изпитания на различни европейски трасета – от Румъния до Великобритания.