Нужно ли ви е в наши дни 4х4 задвижване? Отговорът на този въпрос е строго индивидуален, защото всеки шофьор си има различни потребности и желания. Но самите производители сякаш са скептични, защото все повече модели се отказват от скъпото пълно предаване и минават само на предно. Отделно цените на 4х4 моделите пораснаха чувствително за последната година заради новите стандарти на ЕС за вредните емисии. Други пък директно отпаднаха от пазара - включително и любимото ни Suzuki Jimny, което вече не се предлага официално в България.
Всичко това ни подтикна да проверим кои към днешна дата са най-достъпните автомобили със задвижване на четирите колела у нас. Не сме търсили нарочно висока проходимост - в списъка има и градски модели с просвет под 15 см. Но съзнателно се фокусирахме само върху автомобили с поне 4 места, и елиминирахме пикапите с единична кабина например.
25-те най-достъпни автомобила с 4х4 в България (ГАЛЕРИЯ):
Най-малкият кросоувър на Mazda се предлага със задвижване на двата моста във варианта G122, с двулитров бензинов мотор със 122 конски сили, ръчни скорости и векторен контрол на въртящия момент. Просветът е 175 мм. Оборудването включва радарен круиз контрол, автоматични светлини, разпознаване на пътни знаци, автоматични чистачки, 8.8-инчова мултимедия и парктроник отзад.