Нужно ли ви е в наши дни 4х4 задвижване? Отговорът на този въпрос е строго индивидуален, защото всеки шофьор си има различни потребности и желания. Но самите производители сякаш са скептични, защото все повече модели се отказват от скъпото пълно предаване и минават само на предно. Отделно цените на 4х4 моделите пораснаха чувствително за последната година заради новите стандарти на ЕС за вредните емисии. Други пък директно отпаднаха от пазара - включително и любимото ни Suzuki Jimny, което вече не се предлага официално в България.
Всичко това ни подтикна да проверим кои към днешна дата са най-достъпните автомобили със задвижване на четирите колела у нас. Не сме търсили нарочно висока проходимост - в списъка има и градски модели с просвет под 15 см. Но съзнателно се фокусирахме само върху автомобили с поне 4 места, и елиминирахме пикапите с единична кабина например.
25-те най-достъпни автомобила с 4х4 в България (ГАЛЕРИЯ):
По-големият индийски кросоувър се задвижва от 2.2-литров дизел със 140 конски сили мощност, и е с ръчни скорости. В най-ниското ниво на оборудване има двузонален климатроник, парктроник, аудиосистема със CD плейър и Bluetooth, както и със сгъваеми 6-а и 7-а седалка в багажника. Просветът е 170 мм.