Нужно ли ви е в наши дни 4х4 задвижване? Отговорът на този въпрос е строго индивидуален, защото всеки шофьор си има различни потребности и желания. Но самите производители сякаш са скептични, защото все повече модели се отказват от скъпото пълно предаване и минават само на предно. Отделно цените на 4х4 моделите пораснаха чувствително за последната година заради новите стандарти на ЕС за вредните емисии. Други пък директно отпаднаха от пазара - включително и любимото ни Suzuki Jimny, което вече не се предлага официално в България.
Всичко това ни подтикна да проверим кои към днешна дата са най-достъпните автомобили със задвижване на четирите колела у нас. Не сме търсили нарочно висока проходимост - в списъка има и градски модели с просвет под 15 см. Но съзнателно се фокусирахме само върху автомобили с поне 4 места, и елиминирахме пикапите с единична кабина например.
25-те най-достъпни автомобила с 4х4 в България (ГАЛЕРИЯ):
На хоризонта се задава новото поколение на Kadjar и в резултат сега българските клиенти могат да си вземат фейслифта на старото с 4х4 за цена, с около 11 000 лева по-ниска от оригиналната. Тази версия е с 1.7-литров дизел със 150 коня, двузонален климатроник, 18-цолови алуминиеви джанти, хромирани лайстни на вратите и релси на покрива, кожен волан, 7-инчова мултимедия с озвучителна система Bose Surround, отопление на предните седалки, камера за задно виждане и автоматични светлини. Просветът е 200 мм.