Нужно ли ви е в наши дни 4х4 задвижване? Отговорът на този въпрос е строго индивидуален, защото всеки шофьор си има различни потребности и желания. Но самите производители сякаш са скептични, защото все повече модели се отказват от скъпото пълно предаване и минават само на предно. Отделно цените на 4х4 моделите пораснаха чувствително за последната година заради новите стандарти на ЕС за вредните емисии. Други пък директно отпаднаха от пазара - включително и любимото ни Suzuki Jimny, което вече не се предлага официално в България.
Всичко това ни подтикна да проверим кои към днешна дата са най-достъпните автомобили със задвижване на четирите колела у нас. Не сме търсили нарочно висока проходимост - в списъка има и градски модели с просвет под 15 см. Но съзнателно се фокусирахме само върху автомобили с поне 4 места, и елиминирахме пикапите с единична кабина например.
25-те най-достъпни автомобила с 4х4 в България (ГАЛЕРИЯ):
Mitsubishi Eclipse Cross - 57 990 лева (1.5 бензин, 163 к.с.)
Toyota CH-R - 58 990 лева (1.2 бензин, 116 к.с.)
Ford Ranger - 60 300 лева (2.0 дизел, 170 к.с.)
Toyota RAV4 - 60 990 лева (2.0 бензин, 175 к. с.)
Ssangyong XLV - 61 000 лева (1.6 дизел, 115 к.с.)
Volkswagen Tiguan - 61 477 лева (2.0 дизел, 150 к.с.)
Mitsubishi Outlander - 62 490 лева (2.0 бензин, 150 к.с.)
MINI Clubman Cooper S ALL4 - 62 650 лева (2.0 бензин, 192 к.с.)
Mitsubishi L200 - 62 900 лева (2.2 дизел, 150 к.с.)
Nissan Navara - 63 000 лева (2.3 дизел, 160 к.с.)
Seat Ateca - 65 038 лева (2.0 бензин, 190 к.с.)
Toyota Hilux - 65 990 лева (2.4 дизел)
Ssangyong Rexton - 66 600 лева (2.1 дизел, 178 к.с.)
Honda CR-V - 70 490 лева (1.5 бензин)