Нужно ли ви е в наши дни 4х4 задвижване? Отговорът на този въпрос е строго индивидуален, защото всеки шофьор си има различни потребности и желания. Но самите производители сякаш са скептични, защото все повече модели се отказват от скъпото пълно предаване и минават само на предно. Отделно цените на 4х4 моделите пораснаха чувствително за последната година заради новите стандарти на ЕС за вредните емисии. Други пък директно отпаднаха от пазара - включително и любимото ни Suzuki Jimny, което вече не се предлага официално в България.
Всичко това ни подтикна да проверим кои към днешна дата са най-достъпните автомобили със задвижване на четирите колела у нас. Не сме търсили нарочно висока проходимост - в списъка има и градски модели с просвет под 15 см. Но съзнателно се фокусирахме само върху автомобили с поне 4 места, и елиминирахме пикапите с единична кабина например.
25-те най-достъпни автомобила с 4х4 в България (ГАЛЕРИЯ):
Високопроходимата версия на Panda, разработена от Steyr, има култов статут още от 80-те години. Днешният й наследник е с 0.9-литров мотор с 85 коня максимална мощност, 6-степенна ръчна трансмисия, ръчна блокировка на диференциала, а оборудването включва климатик, радио с Bluetooth и релси на покрива. Цената е от дилъра за централна и североизточна България.