IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Mercedes настройва електрическата S-Class с Tesla

Луксозният лифтбек на ток ще бъде представен в края на годината

След около месец – на 2 септември, компанията Mercedes-Benz ще представи новото поколение на S-Class, като това трябва да бъде едно от главните събития на сезона. Едновременно с това производителят от Щутгарт готви и премиерата още един дебютант – електрическия Mercedes-Benz EQS.


Mercedes-Benz EQS


Всъщност, това няма да бъде модификация на S-Class, задвижвана на ток, а напълно самостоятелен модел. Той е построен на модулната платформа Modular Electric Architecture, като технически той ще се различава от флагмана на марката. При това не само като задвижване, но и като форма, тъй като EQS ще бъде луксозен лифтбек.

От компанията още през пролетта на 2019 години обявиха, че искат да пуснат на пазара конкурент на Tesla Model S и затова не е изненада, че тестовете на прототипите на EQS се провеждат в компанията на флагмана на американския производител на електромобили. В тях е включен и по-малкият, но страшно популярен, Tesla Model 3, като явно германските инженери настройват своя електромобил, сравнявайки го с конкурентите.


Mercedes-Benz EQS


Вече е известно, че серийният EQS ще може да изминава до 700 км с едно зареждане, като ще получи два електромотора – по един на всяка ос, а също така окачване със завиващи задни колела, батерии собствено производство и система за бързо зареждане. Със сигурност електрическият аналог на S-Class ще бъде оборудван и с най-новите технологии в областта на мултимедията и системите за безопасност.

Все още не е ясно, кога луксозният лифтбек на ток ще излезе на пазара. Преди пандемията от коронавирус Mercedes обяви, че продажбите на модела ще стартират в началото на 2021 година, така че все още има възможност, този срок са бъде спазен. Излизайки на пазара, EQS ще се конкурира не само с голяма Tesla, но и с бъдещите BMW 7-Series и Jaguar XJ, с продавания вече Porsche Taycan, както и с роднината му Audi e-tron GT.


Mercedes-Benz EQS

Снимки: Motor1

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Патентът е на Джеф Дън, но парите за изследванията идват от Тесла. Те работят с него от 7-8 години.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    LFP батериите ще се ползват само в Китай и само на най-евтиния Мидел 3 със задно и малка батерия. А заводът в Европа ще произвежда литиево-йонни.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 2 месеца )
    21.07.2020: "CATL започва да доставя LFP батерии на Tesla в Китай". Цена: 100$ на кВтч на ниво оборудван пакет (на ниво клетки е 80$). 100кВтч батерия вече е джобни пари. Новият завод на CATL в Германия се очаква да заработи през първата половина на 2021.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    "Химията е вътрешна разработка на Тесла" Тесла имат всичко на всичко един патент за "химия" на литиева батерия - от тая година и е от Джеф Дан, който не е ообено вътрешен кадър за Тесла, защото е професор в канадски университет. Батериите на CATL силно се съмнявам да ползват точно тази технология, защото трябва технологично време от поне 2-3 години за серийно произвдство, ако въобще последното е възможно.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не са на CATL, а поточната линия е разработена съвместно с тях. Химията е вътрешна разработка на Тесла, както и други подобрения. Нормално е да си партнират с някой, при положение, че нямат никакъв опит в едросерийно производство на батерии.
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    КонКурента на Модел S ще е по-скоро ЕQE който ще има по-ниска цена и по-близки размери до S и също ще излезе 2022г на новата платформа
  • #4
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Следващите модели на тесла също ще са с китайски батерии. Фирмата е CATL. Китайците са водещи в областа просто.
  • #3
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    "батерии собствено производство" - ха-ха, така ли му викат вече на купуването на китайски клетки и сглобяването им в модули? От сайта на Даймлер: Mercedes-Benz and Farasis had already agreed on a sustainability partnership ... including the EQS luxury sedan ... Farasis Energy (Ganzhou) Co., Ltd. is a Chinese developer and supplier of lithium-ion battery technologies
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    до 1 Може да се получи същото, но това няма да има значение, ако увеличението е само в пробега. От един момент нататък пробега става само цифра .... като максималната скорост. След това клиентите започват да гледат други неща. За Тесла това засега не е проблем, тъй като Мерцедес най-вероятно просто ще бъде доста по-скъп, за да е директен конглокент.
  • #1
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Ахааа ( преди 2 месеца )
    Сега разбрах защо денят за батериите на Тесла беше насрочен за 22 септември. Ще се получи както с камиона на Mercedes, който беше представен че изминава рекордните ще 300 км с едно зареждане, а Тесла обяви 800 километра пробег за техния камион само две седмици след това. Този път май ще се получи същото.