Германският концерн Daimler се намира в процес на сериозна реорганизация на своята дейност. Това предвижда промени в няколко различни направления на дейността, като подробности за плановете на производителя от Щутгарт бяха разкрити от главния дизайнер на Daimler и Mercedes-Benz –Гордън Вагенер.
„Предстои ни сериозна реконструкция на нашата дейност, като това включва изграждане на по-дълбоки връзки с други производители, преосмисляне на бъдещето на марката Smart и превръщането на Mercedes-Benz в нещо повече от производител на автомобили“, разкри Вагенер в интервю за Automotive News.
Според дизайнера, премиум-марката вече се е е превърнала в начин на живот, което я различава от останалите автомобилни компании. Вагенер и екипът му имат за задача не само да създават нови модели, но и да създадат нов стил, който да предизвиква емоции у хората. Това е свързано не само с автомобилите, но и с цялата обкръжаваща ги среда.
„Вече направихме първите крачки в тази посока и Mercedes-Benz е включен в списъка на най-влиятелните компании в света. Сега целта пред нас е до 10 години да превърнем Mercedes в най-популярния и най-търсен луксозен бранд. За да стане това, трябва да излезем извън рамките на създаването на стандартни превозни средства“, каза още дизайнерът.
Завръщайки се към автомобилните аспекти на работата си, Вагенер посочи, че електрическите концептуални автомобили на марката Mercedes са максимално приближени до серийните им варианти. Пример за това са моделите от серията Vision, като 90% от тях ще се превърнат в серийни автомобили от семейството EQ.
Снимка: Mercedes-Benz