IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen загуби 1,4 млрд. евро за 6 месеца

Компанията ще намали дивидентите за акционерите

Германският автомобилен концерн Volkswagen бе силно засегната от причинената от коронавируса криза по отношение на продажбите и печалбата и, както се очакваше, влезе в зоната на загубата. Базираната във Волфсбург компания регистрира загуба преди данъците от 1,4 милиарда евро през първата половина на годината, както обяви листният в индекса Dax концерн в четвъртък. 


Volkswagen


Преди година VW реализира печалба от 9,6 милиарда евро. Тъй като, особено през март и април, производството бе почти замряло за дълго време и почти не се продаваха коли в Европа или Северна Америка, приходите спаднаха с 23 процента до 96 милиарда евро, предава DPA.

Поради все още непредвидимото бъдещо развитие ръководството възнамерява да намали предложението за дивиденти за миналата година с 1,70 евро от 6,56 евро до 4,86 евро за привилегирована акция, за да щади ликвидността. Обикновените акционери пък ще получат с по 6 цента по-малко.

„Първата половина на 2020 г. беше една от най-предизвикателните в историята на нашата компания поради пандемията Covid-19“, каза главният финансов директор на VW Франк Витер.

Резултатите показват драматичното въздействие на най-стръмния спад в индустрията след Втората световна война. Най-големият автомобилен производител в Европа намали целогодишните си прогнози през април по подобие на конкуренти и доставчици на части, които свиха очакванията си, след като пандемията се пренесе от Китай към Европа и Северна Америка. Въпреки че до голяма степен бизнесът бе потиснат по време на здравната криза, редица конкуренти, включително Daimler AG, General Motors Co. и PSA Group, успяха да справят с безпрецедентния спад по-добре, отколкото се опасяваха анализаторите.

Още по темата и какво очаква ръководството на компанията като резултати в края на годината – прочетете в Investor.bg

0 от 500
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Много е критичен европееца - не трака ли, не придърпва ли и не бълва ли канцерогенни сажди - не купува. ВАГ групата идеално ги покриват тия критерии, затова са им и най-добри колите.
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #10.. не ги хванаха, семейната борба за власт и мръсни номера на най-високо ново беше цялата история. От борда са знаели през цялото време, за какво иде реч. И други лъжат, прав си, но при ФВ (всичките им марки) се оказа най-много. Дори и сега един и същ двигател при ФВ и Шкода дава различни СО2 емисии...да не намесвам и Ауди...които успяват да правят 6-ак мотор с емииси на 3 цилиндров.
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 2. Просто първи ги хванаха. Иначе се оказа че почти всички са мамили по един или друг начин.
  • #8
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    VW СА ПЪРви по продажби вече 5 години гащници селски . капиш ?!?!!??
  • #7
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Сбогом вагонетки ( преди 3 години )
    Германия е на второ място, като натрупаният корпоративен дълг за една година е 762 млрд. долара. Страната има три от най-задлъжнелите фирми в света, включително и най-задлъжнялата - Volkswagen, която със 192 млрд. долара дълг може да се сравни с цели държави, като Южна Африка или Унгария например.
  • #6
    3 rate up comment 7 rate down comment
    нЕкъв ( преди 3 години )
    Мисля,че тази компания все повече се доближава до автомобилния еквивалент на Бойко Борисов
  • #5
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Абе ( преди 3 години )
    Дошовците си лаят, а VW и тази година ще е номер 1 по продажби в света!
  • #4
    5 rate up comment 4 rate down comment
    ( преди 3 години )
  • #3
    5 rate up comment 5 rate down comment
    А бе ... ( преди 3 години )
    хич не е лесно да си дошовец!
  • #2
    24 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Фолксваген измами света и клиентите си, сложи край на дизеловите двигатели и е в дъното на бъдещата забрана на ДВГ с отвратителната си мошеническа политика. Накратко - Фолксваген унищожи съвременния автомобил. Няма толкова противна компания. Още от 90-те г. на м.в. политика на Фолксваген е да прави части и автомобили с програмиран живот, един от първите им епични *** е Пасат Б5, продължава се с Туран, Шаран и др. ужасяващи трошки. А номерата им с гаранцията са легендарни в Германия.