Mitsubishi Motors официално потвърди, че очаква да е на загуба и през тази година, и окончателно отхвърли възможността да продължи производството на емблематичния си модел Pajero.
Шефът на Mitsubishi Такео Като очаква тази година да донесе на компанията най-голямата загуба от почти две десетилетия насам
Шестият по големина японски производител очаква да завърши със загуба от 140 милиарда йени (1.33 млрд. долара) финансовата година, която приключва на 31 март 2021. Заради това компанията планира да съкрати броя на работниците си, да намали производството и да затвори непечелившите дилърства. Целта е разходите да се намалят с 20% спрямо сегашните нива в близките две години, съобщава токийският кореспондент на Reuters.
Ако прогнозата се сбъдне, това ще е най-голямата годишна загуба за Mitsubishi от 18 години насам. "Главният приоритет на висшите мениджъри е да споделят едно чувство за криза с работниците, за да могат да осъществят намаляване на разходите", коментира главният изпълнителен директор Такео Като.
Pajero, който и без това е на заден план заради мерките срещу емисиите, сега окончателно ще падне жертва на кризата в Mitsubishi. Дори и заводът, в който се произвежда моделът, ще бъде затворен
Като потвърди, че част от мерките за икономии предвиждат прекратяване на производството на Pajero догодина. Дори заводът в Сакахоги, където се прави всъдеходът, ще бъде затворен. Като цяло Mitsubishi планира да намали чувствително присъствието си в Европа и Северна Америка, освобождавайки терен за партньорите си по алианс Renault и Nissan, и да се фокусира най-вече върху азиатските пазари.
От японската армия до Дакар - историята на Pajero (ГАЛЕРИЯ):
В средата на 80-те японците подготвят няколко автомобила за участие в прословутото състезание Camel Trophy - 1600 километра по така наречената "Трансамазонска магистрала" в Бразилия, през джунгли, реки, блата и кал. После, в чест на това постижение, на пазара е пусната специална Camel Trophy версия с 2.5-литров турбодизел, жълта боя, лебедка и комплект инструменти, включително лопатка и нож. Любопитното е, че специалната версия е къса база, докато действителните автомобили, участвали в състезанието, са с дълга, заради нуждата да превозват обемисто оборудване и провизии.