fallback

Как Renault Zoe разказа играта на Tesla в Европа

Френският електромобил е най-продаваният през първото полугодие

Renault Zoe e най-продаваният електромобил в Европа за първото полугодие на 2020 година, показва изненадващата статистика на JATO Dynamics. Това е втори сериозен успех за френската компания през този период, след като Clio се възползва от забавянията в производството на VW Golf и го измести като най-продавания автомобил изобщо на Стария континент.      

      През първото полугодие са продадени 37 540 бройки от електромобила Zoe - ръст от около 50% спрямо предходния период. Особено силен месец е бил юни, на който се падат почти 11 000 поръчки. Така Zoe излиза пред Tesla Model 3, VW e-Golf и Nissan Leaf. За шестте месеца колата е продадена в почти толкова бройки, в колкото за цялата 2018 година.

Едната причина за възхода на модела е обновяването му миналата година, след което Zoe получи по-голям обхват с едно зареждане и по-комфортен интериор. Втората и не по-малко съществена причина е комбинацията между изгодна цена и щедри държавни субсидии за електромобили на повечето големи пазари в ЕС. Обновеното Zое започва от около 32 000 евро във Франция и Германия. Правителството в Париж обаче дава 7000 евро безусловна субсидия при покупка на електромобил, и може да добави още 5000 евро, ако предадете старата си кола с двигател с вътрешно горене. В Германия кабинетът на Ангела Меркел одобри помощи до 9000 евро за електромобил. Това сваля цената на Zoe дори под тази на сравним бензинов модел. Някои дилъри във Федералната република го предлагат дори без начална вноска и срещу суми от порядъка на 69 евро на месец.       

Eвропейският пазар на електромобили и плъг-ин хибриди, марки по пазарен дял, януари-юни 2020. Данни на IHS Markit, графика BMW

В Renault очакват пазарните им позиции да се засилят още повече след очаквания дебют на други два електрически модела - малкото Renault Twingo Z.E. и бюджетната Dacia Spring, която с цена от около 13 000 евро ще е най-достъпният електрически модел на континента. А с предлаганата от правителствата субсидия ще излиза колкото електрически велосипед. "Електрическата ни офанзива работи много добре", коментира Дени Льо Вот, шеф по продажбите и маркетинга в Renault (специалното му интервю за Automedia.bg можете да видите тук). "А тепърва предстои да поднесем още изненади във втората половина на годината".     

Световният пазар на електромобили и плъг-ин хибриди, марки по пазарен дял, януари-юни 2020. Данни на IHS Markit, графика BMW

Данни на IHS Markit сочат, че Zoe е и най-продваният компактен електромобил в света, с пазарен дял около 27%. След него се нареждат VW e-Golf (20%), Nissan Leaf (15%), Hyundai Ioniq EV (10%), BMW i8 (8%), VW e-Up! (6%), Kia Soul (4%), Smart Fortwo (4%) и Chevrolet Bolt (3%). Тази статистика обаче не отчита моделите на Tesla, които са в по-горни сегменти.

Европейският пазар на електромобили и плъг-ин хибриди в момента се оглавява от BMW, Volkswagen и Tesla с по 10% дял, пред Renault  - 8%, Volvo - 8%, Audi - 7%, Kia и Peugeot - по 6%, Mercedes и Hyundai - по 5%

В глобален мащаб обаче преднината на Tesla е сериозна - 21% пазарен дял, пред BMW и VW с по 7%, Renault, Volvo, Audi, Hyundai, BYD и Kia с по 4 на сто.     

fallback
  • #20
    Жоре ( преди 4 години )
    "Giga Berlin" завърта в Грунхайде в нчалото на 2021г.Ще залеят Германия и Европа с модел 3 и Y.Преди седмица започнаха фабриката в Остин Тексас.Фаза 2 на фабриката Шанхай е почти завършена.Говори се за втора фабрика в Китй и една в Индия.В UK също искат нещо да правят.Тия се разпространяват по-бързо от covid. Не виждам нещо общо между Zoe и коя да е Tesla, така че сравнението е неуместно. Може с Honda E.Пазара на ел. возила тепърва ще расте и ще има място за всички под слънцето
  • #19
    анонимен ( преди 4 години )
    До 18,статистиката показа,че тези които печелят най-много печелят от ***,но ти явно нямаш толкова за да ти свете лампата и за това ръсиш простотии.
  • #18
    пепе ( преди 4 години )
  • #17
    Факт!-тически ... ( преди 4 години )
    когато дефакто подаряват нещо и ****лук да е пак се намират балъци за него!
  • #16
    До 16 ( преди 4 години )
    А има и още един момент - ако можеш да пътуваш евтино на ток вече става добра оферта да живееш на село някъде около София или друг голям град и да си пътуваш всеки ден. То и в момента много хора така правят, но горивото си е скъпичко
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    Не само за града....в София 2/3 от живущите са с втори къщи до 150км. от Софето. Пълниш до вилата събота неделя, колата се е заредила и хоп пак тука. Да не говорим, че ускоренията на електрическите коли са нечовешки. Хора които не са могли да си позволят спортни коли преди години, тука ще го получават като "Здравей" на къде по добра цена....Все пак пикапи и огромни джипове модели С и Х ускоряват като ламбота. Е дачията нама да е така ама и като Z4 да ускорява пак е супер....
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    Дачията , ако наистина излезе за тези пари , ще е доста добро решение за много хора в Бг, защото 150-200км са достатъчни за ежедневието в града , Дори ако махнеш задните седалки , даже и за разнос става, защото като работих такава работа си дадох сметка , че за един предиобед посещавам около 25 клиента и няма и 50км да навъртя.
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    до 13. Да хубаво е, но не е изненада след обещанията на Ситроен и Кия да направят малка количка за 6-7к евро. Та не е неочаквано да дойде нещо с подобни параметри.
  • #12
    Dacia Spring ( преди 4 години )
    Най-интересната част от статията обаче се отнася за Dacia Spring. Ако може да се вярва на информацията, то ел. Дачията излиза догодина с цена около 13 000 евро - 9000 евро субсидия в Германия = 4000 евро за чисто нов компактен ел. кросоувър с пробег 200км. Това е твърде хубаво за да е истина
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    С тия субсидии Рендето да не стане най продавано и за в бъдеще! Все пак е ел. кола в най продавания сегмент в ЕУ
fallback
Последни