fallback

Как Renault Zoe разказа играта на Tesla в Европа

Френският електромобил е най-продаваният през първото полугодие

Renault Zoe e най-продаваният електромобил в Европа за първото полугодие на 2020 година, показва изненадващата статистика на JATO Dynamics. Това е втори сериозен успех за френската компания през този период, след като Clio се възползва от забавянията в производството на VW Golf и го измести като най-продавания автомобил изобщо на Стария континент.      

      През първото полугодие са продадени 37 540 бройки от електромобила Zoe - ръст от около 50% спрямо предходния период. Особено силен месец е бил юни, на който се падат почти 11 000 поръчки. Така Zoe излиза пред Tesla Model 3, VW e-Golf и Nissan Leaf. За шестте месеца колата е продадена в почти толкова бройки, в колкото за цялата 2018 година.

Едната причина за възхода на модела е обновяването му миналата година, след което Zoe получи по-голям обхват с едно зареждане и по-комфортен интериор. Втората и не по-малко съществена причина е комбинацията между изгодна цена и щедри държавни субсидии за електромобили на повечето големи пазари в ЕС. Обновеното Zое започва от около 32 000 евро във Франция и Германия. Правителството в Париж обаче дава 7000 евро безусловна субсидия при покупка на електромобил, и може да добави още 5000 евро, ако предадете старата си кола с двигател с вътрешно горене. В Германия кабинетът на Ангела Меркел одобри помощи до 9000 евро за електромобил. Това сваля цената на Zoe дори под тази на сравним бензинов модел. Някои дилъри във Федералната република го предлагат дори без начална вноска и срещу суми от порядъка на 69 евро на месец.       

Eвропейският пазар на електромобили и плъг-ин хибриди, марки по пазарен дял, януари-юни 2020. Данни на IHS Markit, графика BMW

В Renault очакват пазарните им позиции да се засилят още повече след очаквания дебют на други два електрически модела - малкото Renault Twingo Z.E. и бюджетната Dacia Spring, която с цена от около 13 000 евро ще е най-достъпният електрически модел на континента. А с предлаганата от правителствата субсидия ще излиза колкото електрически велосипед. "Електрическата ни офанзива работи много добре", коментира Дени Льо Вот, шеф по продажбите и маркетинга в Renault (специалното му интервю за Automedia.bg можете да видите тук). "А тепърва предстои да поднесем още изненади във втората половина на годината".     

Световният пазар на електромобили и плъг-ин хибриди, марки по пазарен дял, януари-юни 2020. Данни на IHS Markit, графика BMW

Данни на IHS Markit сочат, че Zoe е и най-продваният компактен електромобил в света, с пазарен дял около 27%. След него се нареждат VW e-Golf (20%), Nissan Leaf (15%), Hyundai Ioniq EV (10%), BMW i8 (8%), VW e-Up! (6%), Kia Soul (4%), Smart Fortwo (4%) и Chevrolet Bolt (3%). Тази статистика обаче не отчита моделите на Tesla, които са в по-горни сегменти.

Европейският пазар на електромобили и плъг-ин хибриди в момента се оглавява от BMW, Volkswagen и Tesla с по 10% дял, пред Renault  - 8%, Volvo - 8%, Audi - 7%, Kia и Peugeot - по 6%, Mercedes и Hyundai - по 5%

В глобален мащаб обаче преднината на Tesla е сериозна - 21% пазарен дял, пред BMW и VW с по 7%, Renault, Volvo, Audi, Hyundai, BYD и Kia с по 4 на сто.     

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    На електричките силата е в града. Тесла прави прилични автомобили, които да стават за извън града. Но са скъпи. Рендето хем е компактно и градско хем е доста по-евтино. А със субсидиите да не говорим.
  • #9
    crashtaste ( преди 4 години )
    Няма как това мини да е конглокенция на Тесла!
  • #8
    Веско ( преди 4 години )
    Интересно къде е Тойота в графиката?
  • #7
    yorval ( преди 4 години )
    Аз пък като ментално ТОТАЛНо ощетен, само ще поотбележа световното съотношение в продажбите на водещата марка на ИМ и останалите основни ЕВРО-манифактури, както следва: МБ + АудИ + БеНеВе х 2 = ТЕСЛАта, която той им е приготвил - РЕАЛен ФАКТ!
  • #6
    Тинтири е т***к ( преди 4 години )
    Има 2 неща помагащи на ЗОИ: 1. на Тесла завода не работеше първата половина на тримесечието когато праща колите за Европа и 2. Тесла има 10% мито в Европа и транспортни разходи от Калифорния
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    В интерес на истината ако някога опре да си купувам електрическа талига определено бих предпочел нещо подобно на Зое (една две педи по-голмо) пред кошника на Мъск... Много повече смисъл има в подобна кола отколкото в Т'слите, които са си за ментално ощетени
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    60k лева за клио на ток ? Не, мерси. При положение, че за тази цена се взима Megan RS. Когато цените на ел. колите станат нормални, батериите се развият още, тогава може да се говори за революция и т.н.
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Вай, вай, вай... тесларастите са изпоприпадали вече... а като ги слушаш ще кажеш, че на тоя свят не се продава нищо освен електрички и никакви електрички освен Т'сла. А то кво... най-продавания ел-кoчaк има 60 хил продажби... след като буквално го подаряват... чутовно...
  • #2
    TSLA ( преди 4 години )
    Французите единствени не се скъпиха да сложат 22kW бордово AC зарядно в колата, докато конkypенцията си седи на 7.4kW с малки изключения (i3 и Tesla по 11). У нас има около 300 АC зарядни по 22kW, а и навсякъде другаде те са най-масови. И само с това Рено може да им се ползва капацитета. Отделно от 2019 има и порт за бързо DC зареждане и там пълни с 50kW.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Ами да си купиш Рено Зоуи е въпрос да отидеш до дилър на Рено, да хвърлиш палите и да си вземеш колата. Да си купиш Тесла в Европа все още е въпрос на дълго чакане. ИЗчакайте да стане въпрос на 2 месеца да получиш новата си Тесла и да видим дали няма да е друго положението.
fallback
Последни