fallback

Собственик на BMW M5 осъди дилър за 145 000 евро

Две от функциите на седана отказали 10 дни след покупката

Московчанин си купил чисто ново BMW M5 Competition за 9 400 000 рубли (към 114 600 евро), като доплатил и 350 000 рубли (около 4270 евро) за допълнителна защита на каросерията от "нанокерамика". Седмица и половина по-късно обаче част от функциите на спортния седан излезли от строя. Собственикът на автомобила завел дело срещу дилъра, спечелил го и получил солидна компенсация.

Десет дни след покупката на автомобила московчанинът забелязал, че на таблото свети предупреждение за отказ на парктроника. Освен това в салона спряла да работи подсветката на тонколоните. Собственикът на седана веднага се свързал със сервизния център, чиито служители признали и двата проблема за подлежащи на ремонт според гаранцията, но частите щели да пристигнат най-малко след месец. Тогава купувачът решил да върне колата на дилъра, но той отказал да я приеме, в резултат на което въпросът стигнал до съда.

След две съдебни заседания дилърът върнал на купувача сумата, която платил за автомобила, плюс 10 000 рубли (към 122 евро) морални щети. Клиентът обаче не останал доволен, защото по време на съдебния процес, цената на седана се увеличила. Освен това, дилърът не му бил върнал парите за допълнителната защита на тялото. От своя страна търговецът изпратил до съда заключение, че цената на въпросното BMW M5 Competition е 9 300 000 рубли (около 113 400 евро). Тази сума обаче се отнасяла за базовия вариант на седана, а версията на "жертвата" била доста по-богато оборудвана.

За да потвърди правотата си, клиентът отишъл в дилърството, където продавачът му предложил да купи нов M5 Competition в най-близката възможна до предишната конфигурация за 10 670 000 рубли (към 130 100 евро). Като доказателство мъжът предоставил на съда разпечатка на цената на автомобила и визитната картичка на търговеца с прикрепена към тях бележка "за вътрешно ползване".

В крайна сметка съдът удовлетворил иска на пострадалия и постановил търговецът да му върне 9 400 000 рубли (114 600 евро), платени за колата, разликата в цената за изминалото време в размер на 1 278 900 рубли (15 600 евро), неустойка от 800 000 рубли (9755 евро), стойността на "нанокерамиката" - 350 000 рубли (4270 евро) и компенсация за морални щети в размер на 40 000 рубли (488 евро). Общо сумата възлиза на 11 868 900 рубли (около 144 713 евро), от които, като се приспаднат разходите по покупката на автомобила, от цялата история "жертвата" си тръгнал с плюс 10 243 евро.

fallback
  • #2
    Тодор Татков ( преди 4 години )
    Освен упоритост, благоприятния развой на казуса (за купувача ), се дължи и на други две обстоятелства:- това, че ползва достатъчно компетентна и качествена адвокатска помощ (която, очевидно може да си позволи) и второ- това, че дилъра е направил абсолютно всичко по силите си, да наруши правата на клиента, по наистина безобразен и варварски начин, с което се поставя в ситуация почти без опции пред съда и един грамотно претендиран иск.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Значи Айде 3 в Русия по-добре да не го пускат :)))
fallback
Последни