IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford направи Mustang Mach-E със 7 електромотора

Състезателният автомобил развива общо 1419 конски сили

Ford Performance и RTR Vehicles представиха "електрическата пътна ракета" - състезателен прототип Mustang Mach-E 1400, базиран на уличната версия на Mach-E GT. "Тотално безумният" спортен автомобил е оборудван със 7 електромотора, които развиват общо 1419 конски сили (1400 bhp откъдето идва името). Не по-малко забележителна е силата на притискане - при скорост от 257,5 км/ч тя достига 1043 килограма.


Mustang Mach-E 1400


В този автомобил все още може да бъде разпознат обикновения Mach-E: фаровете и радиаторната решетка са почти непроменени. Други компоненти са оптимизирани за по-добра аеродинамика с акцент върху въздухопроводите за охлаждане. Арките на колелата са разширени, монтирани са сплитер, странични престилки и масивно антикрило.

Капацитетът на батерията тип NMC е изненадващо нисък - 56,8 кВтч (серийният Mach-E използва батерии от 75,7 и 98,8 кВтч). Блокът се охлажда по време на зареждане с помощта на диелектрична течност. Възстановяването на енергия се улеснява от настройките на сервото на спирачките, ABS и ESP.



Ford сравнява седемте електромотора с палачинки, защото са плоски. Три са монтирани отпред, четири - на предната ос. Всяка от двете връзки е обединена от вал, който насочва въртящия момент към диференциала на съответната ос, а от нея към колелата. Системата и ходовата част на прототипа могат да се регулират в широк диапазон, променяйки вида на задвижването (предно, задно, на четирите колела), ъгъла на отклонение на предните колела, конфигурацията на кормилните щанги, разпределението на въртящия момент по осите и т.н. Mach-E 1400 има спирачки Brembo, като при Mustang GT4.


Mustang Mach-E 1400


Салонът е защитен от клетка за сигурност. Задните седалки не се свалят, а се заменят с Recaro, точно както предните. Новият цифров телеметричен приборен панел явно е дело на RTR. Гигантският 15,5-инчов дисплей е запазен, очевидно за имидж.

Още снимки на модела - в галерията:

Ford и RTR твърдят, че работата по прототипа е продължила 10 000 часа (416,5 дни). Проектът се мята за еднократен, тоест няма да има втори такъв автомобил. Mustang Mach-E 1400 ще дебютира по време на сериите NASCAR (сега те се провеждат в Тексас) и в бъдеще ще служи като тестов модел за нови материали и технологии. Например, капакът вече е направен от композит от органични влакна - по-лека алтернатива на въглеродните влакна.

Снимки: Ford

0 от 500