През януари култовият Ford Mustang GT (1968 г.) от Bullitt постави световен рекорд за най-скъпия Mustang, продаден на аукцион - 3,4 милиона долара. Шест месеца по-късно моделът в цвят Highland Green на Стив Маккуин бе детрониран от Shelby GT350R от 1965 г. Не който и да е GT350R, а първият Shelby Mustang, спечелил състезание, и първият Shelby R, разработен специално за гонки.
Подобно на случая с модела от Bullitt, за продажбата на състезателния автомобил, управляван навремето от не кой да е, а от Кен Майлс, отговаряше Mecum Auctions. Да, същият този Майлс от филма Ford v. Ferrari. Моделът бе продаден да впечатляващите 3,85 милиона долара, което не е никак малко за автомобил, който на 31 март 1966 г. е започнал да се търгува за 4000 долара.
Този Shelby GT350R от 1965 г., наречен "Летящия Мустанг“, е важен заради една друга причина - служил е като автомобил на отбора Shelby American Factory и инженерно изпитателно муле. С кодовото име 5R002, той става основа за втория състезателен автомобил на тима (5R001), както и за всички 34 поръчкови R версии. Освен Майлс, други реномирани пилоти също са сядали зад волана му, като Боб Бондурант, Чък Кантуел, Питър Брок и Джери Тайтъс.
Това, всъщност, е уникален автомобил, защото е единственият GT350R, направен в тази спецификация, с функции, които не са внедрени на по-късни модели. След няколко успешни сезона, Shelby American го продава като тестов автомобил на инженер на Ford Performance, който продължава да се състезава с него няколко години преди да го продаде. Колата сменя няколко собственика, всеки от когото я използва на пистата.
Още снимки на модела - в галерията:
След края на състезателната му кариера, прототипът е изложен в продължение на 14 години в Shelby American Museum в Боулдър, Колорадо, преди да бъде продаден през 2010 г. на колекционера Джон Атцбах. Той поръчва пълна реставрация, която отнема "хиляди часове" изследвания, за да се увери, че колата ще придобие напълно оригиналния си вид. Възстановеният GT350R дебютира през 2014 г. в Amelia Island Concours, навреме за 50-годишнината на Mustang.
Снимки: Motor