Използването на кръгли, а не на правоъгълни или по-сложни като форма фарове в началото на автомобилната индустрия е обусловено от технологиите, използвани по това време. Направата на подобна оптика е по-просто, а фокусирането на светлината с рефлектор във формата на конус е по-лесно.
Понякога фаровете са двойни, като по този начин производителите отделят своите по-скъпи и съответно по-добре оборудвани модели. В наши дни обаче кръглата оптика се е превърнала в отличителна черта на ретро-автомобилите, въпреки че някои компании и до ден-днешен я използват за луксозни или харизматични автомобили. Например, Mini, Fiat 500, Porsche 911, Bentley, Jeep Wrangler, Mercedes-Benz G-Class и спреният наскоро от производството Vollswagen Beertle. Нека обаче си спомним и друг култови машини, които имаха по 4 очи, но вече не се произвеждат.
10 култови коли с двойни фарове (ГАЛЕРИЯ):
Както Ferrari Testarossa, за което вече стана дума, така и дуетът - купето Alfa Romeo GTV и руодстерът Spider, е разработен от ателието Pininfarina. Дизайнът на двата автомобила е дело на Енрико Фумия, който е автор и на по-известните Alfa Romeo 164 и Lancia Y.
В продължение на 10 години GTV и Spider се произвеждат с 4 кръгли фара, скрити зад отверстия в дълги обтекаем капак. За този период автомобили претърпяват 3 сериозни обновявания, но нито едно от тях не засяга оптиката.
Снимки: Производителите