fallback

Най-продаваните марки: Ford и Opel пропадат, Skoda расте

България е сред най-потърпевшите от кризата пазари, показват данните на АСЕА

България е сред петте най-пострадали автомобилни пазара в Европа от кризата покрай коронавируса, макар да е от най-слабо засегнатите от самия вирус, показва официалната статистика на АСЕА.        

Някои европейски пазари през юни са почти на нивата от 2019, а френският е дори с ръст спрямо него

   По данни на браншовата организация продадените нови автомобили у нас за първото полугодие са с 44.5% по-малко, отколкото за същия период на 2019. Само четири държави в ЕС отчитат по-голям спад: Италия (-46.1%), Португалия (-49.6%), Испания (-50.9%) и Хърватия (-54.4%). Първите три от тях са от най-засегнатите от т. нар. пандемия, съответно с по 4039, 4746 и 6573 случая на милион жители (за България са 1244 на милион). Изключението е Хърватия, която заедно с нашата страна кандидатства за членство в еврозоната.

Най-слабо засегнати от кризата за първото полугодие са продажбите във Финландия (-21.4%), Швеция (-25.1%), Унгария и Кипър (по -25.3%).

Данните за юни показват съвземане на повечето основни пазари, като средният спад на годишна база е вече 22%, а не 50%, както бе през април и май. Във Франция покрай щедрите държавни субсидии всъщност продажбите през този юни са с 1.2% повече от същия месец на миналата година. Белгия, Чехия и Словения отчитат минимален спад на годишна база. В Германия обаче изоставането спрямо юни 2019 е 32 на сто.      

Porsche и френската DS са марките с най-малък спад в продажбите. На другия полюс са Honda, Opel и Jaguar

В България статистиката сочи 2283 регистрирани нови автомобила през юни при 3255 година по-рано, което е спад от 29.9%. Любопитно е, че данните на АСЕА драстично се разминават с тези на МВР, които сочат 3684 новорегистрирани автомобила, или спад от едва 6 на сто на годишна база. Възможно е част от тази разлика да се дължи на автомобили, регистрирани от самите вносители, без да са продадени на крайни клиенти. Информация за такива регистрации не се подава към АСЕА.

В ранглистата на отделните марки за ЕС няма драстични изменения, макар че премиум производителите като цяло увеличават пазарните си дялове. Най-слабо пострадали от кризата са Porsche, с 12.9% спад в продажбите спрямо 2019, и френската DS, с 14.6% спад. На другия полюс са Honda (-47.6%), Jeep (-50.3%), Mazda (-51.9%), Alfa Romeo (-52.2%), Opel (-53.7%) и Jaguar (-57.2%).       15-те най-продавани марки в Европа до юни 2020 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #16
    356 ( преди 4 години )
    До Константин Томов "Ford и Opel пропадат, Skoda расте" това в преносен или в буквален смисъл трябва да се разбира?
  • #15
    Друг анонимен ( преди 4 години )
    ... честно казано надали някога в животецът си се качвал и в 20-годишен Мерцедес. И сменяй чиКИАта по-често да не се протриеш!
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    Честно казано предпочитам да сменям Киа на 3 или 5 от колкото 10 годишен мерцедес...
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    Шокът дойде, когато Сийд от 13 хиляди евро "фирмен" модел стана 16 500. Самият Ерера каза, че това им е забавило растежа през 2019, който иначе можеше да е двойно по-голям, както при Шкода, Дачия и Ситроен. Но това е твърде сложно може би за теб
  • #12
    #10 ( преди 4 години )
    И за Киа ги пишеш едни.. През миналата година за пръв път имат над половин милион продажби в Европа с рекорден 3.2% дял и 11та поредна растеж на продажбите като за 2018та ръстът е 3% това ли ти е шока от последните години
  • #11
    Дошо ( преди 4 години )
    Полудържавните перачници СОЦваген и рено яко ги помпат, иначе да са дали одма фира!
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Абе шефе, на теб мисълта ти е стройна като пунктуацията... Шкода се продава добре, щото прави атрактивни и практични модели. Но едната причина при тях още да не се е усетил шокът от новите цени е в тия доста големи от предишната генерация. Другата е в това на кои пазари продават - виж данните за Чехия, Унгария, Словакия, Полша. А при Киа спадът не е голям, защото при тях пък шокът дойде още миналата и по-миналата година с новите поколения на Сийд, Рио и X-ceed
  • #9
    #8 ( преди 4 години )
    Само Шкода ли има модели със предишни поколения и какво общо има с продажбите леко си противоречиш значи Шкода имала по-малък спад понеже предишното поколение на Октавия не може да се продава във Франция и Германия така ли а ако можеше сигурно спада щеше да е по-голям според теб
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Нормите важат за общите продажби на всеки производител, така е. Но има огромна разлика в разрешителните режими за продажба на застояли автомобили от предишното поколение в Западна Европа и в Източна. Октавия предишно поколение с двулитров мотор или с 1.5 без GPF не може да се продава във Франция и в Германия. Няма никакъв проблем да се продава в Словакия, Полша, България
  • #7
    #6 ( преди 4 години )
    Нормите трябва да се постигнат на общоевропейско ниво без значение коя марка продава в източна и коя в западна Европа като цяло спада е най-малко при Тойота, Шкода, Мерцедес, БМВ и Киа няма значителна разлика между скъпите и евтините марки а и в края на годината ще се разбере повече
fallback
Последни