fallback

Най-продаваните марки: Ford и Opel пропадат, Skoda расте

България е сред най-потърпевшите от кризата пазари, показват данните на АСЕА

България е сред петте най-пострадали автомобилни пазара в Европа от кризата покрай коронавируса, макар да е от най-слабо засегнатите от самия вирус, показва официалната статистика на АСЕА.        

Някои европейски пазари през юни са почти на нивата от 2019, а френският е дори с ръст спрямо него

   По данни на браншовата организация продадените нови автомобили у нас за първото полугодие са с 44.5% по-малко, отколкото за същия период на 2019. Само четири държави в ЕС отчитат по-голям спад: Италия (-46.1%), Португалия (-49.6%), Испания (-50.9%) и Хърватия (-54.4%). Първите три от тях са от най-засегнатите от т. нар. пандемия, съответно с по 4039, 4746 и 6573 случая на милион жители (за България са 1244 на милион). Изключението е Хърватия, която заедно с нашата страна кандидатства за членство в еврозоната.

Най-слабо засегнати от кризата за първото полугодие са продажбите във Финландия (-21.4%), Швеция (-25.1%), Унгария и Кипър (по -25.3%).

Данните за юни показват съвземане на повечето основни пазари, като средният спад на годишна база е вече 22%, а не 50%, както бе през април и май. Във Франция покрай щедрите държавни субсидии всъщност продажбите през този юни са с 1.2% повече от същия месец на миналата година. Белгия, Чехия и Словения отчитат минимален спад на годишна база. В Германия обаче изоставането спрямо юни 2019 е 32 на сто.      

Porsche и френската DS са марките с най-малък спад в продажбите. На другия полюс са Honda, Opel и Jaguar

В България статистиката сочи 2283 регистрирани нови автомобила през юни при 3255 година по-рано, което е спад от 29.9%. Любопитно е, че данните на АСЕА драстично се разминават с тези на МВР, които сочат 3684 новорегистрирани автомобила, или спад от едва 6 на сто на годишна база. Възможно е част от тази разлика да се дължи на автомобили, регистрирани от самите вносители, без да са продадени на крайни клиенти. Информация за такива регистрации не се подава към АСЕА.

В ранглистата на отделните марки за ЕС няма драстични изменения, макар че премиум производителите като цяло увеличават пазарните си дялове. Най-слабо пострадали от кризата са Porsche, с 12.9% спад в продажбите спрямо 2019, и френската DS, с 14.6% спад. На другия полюс са Honda (-47.6%), Jeep (-50.3%), Mazda (-51.9%), Alfa Romeo (-52.2%), Opel (-53.7%) и Jaguar (-57.2%).       15-те най-продавани марки в Европа до юни 2020 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #6
    до 5 ( преди 4 години )
    При Шкода става дума за изчистване на количества от старата Октавия преди идването на новата, на твърде атрактивни цени. Освен това Шкода, както и Киа, са силни на централно- и източноевропейските пазари, където налагането на новите норми не е толкова строго. При ягуар и Алфа причините са други
  • #5
    #3 ( преди 4 години )
    Не е напълно вярно може да се каже най-вече за Дачия но както пише Шкода и Киа се сред тези с най-малък спад (по-малък от Ауди и сравним с Мерц и БМВ) докато Ягуар и Алфа Ромео са сред тези с най-голям спад
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Съвсем очаквано, данните за България на различните източници се разминават тотално!
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    най-много страдат онези, които досега предлагаха по-достъпни цени, като Дачия, Опел, Ситроен. С новите изисквания всичко е с по няколко хилядарки нагоре
  • #2
    #1 ( преди 4 години )
    И то при положение че 3те пред Шкода продават основно на домашните си пазари.. А Тойота с хибридите отиват доста напред докато Хонда и Мазда са с по 50% спад
  • #1
    Achtung ( преди 4 години )
    Шкода е 4-та по продажби в Европа, впечатляващо.
fallback
Последни