fallback

Кои са 10-те най-продавани автомобила в света?

Сред тях няма нито един модел на европейска компания

Кои са били най-продаваните модели в света през 2019 година? Британското издание Auto Express се опита да даде отговора, събирайки данни от почти всички световни пазари, и стигна до някои на пръв поглед изненадващи резултати. Според извадката, девет от десетте най-продавани автомобила в света са на японски марки, а последната позиция в Топ 10 се заема от пикап, който се продава единствено в САЩ, Канада и Мексико.          

Отсъствието на гиганти като VW от Топ 10 се дължи най-вече на навика им да използват специфични модели за различните пазари, като например създадения специално за Индия VW Ameo

Обяснението обаче е просто: японските производители обикновено използват едни и същи моделни имена за всички пазари, дори и когато между автомобилите има съществени разлики. И обратно, компании като Volkswagen имат множество модели, които са специфични за отделните пазари - като Santana, Lavida, Bora, Sagitar и Phideon за Китай, Atlas за Северна Америка, Gol за Южна Америка, Ameo за Индия, Vivo за Южна Африка. Статистиката на AutoExpress ги разглежда като различни модели дори когато между тях има сериозна близост. Единствените два модела, за които е направено изключение и продажбите им са пресметнати заедно, са Nissan X-Trail и Nissan Rogue. При тях обаче, ако не броим дребни разлики в екстериорния дизайн, на практика става дума за една и съща машина.

По-любопитното наблюдение от извадката е, че неудържимият ръст на SUV и кросоувър моделите продължава, въпреки порасналата им цена. Делът на този сегмент се е увеличил с 3 на сто само за година, до общо 39% от световния пазар (31.13 млн. автомобила). Rogue/X-Trail обаче е загубил позицията си на най-продаван SUV в света, изпреварен от Toyota RAV4 и Honda CR-V.

10-те най-продавани модела в света през 2019 (ГАЛЕРИЯ):

 

 

fallback
  • #25
    но ( преди 3 години )
    Това са бюджетни коли, като цената им за Америка е повече от смешна, нормално е да са и най-продавани, и основните продажби да са САЩ. За мен новите коли са пълни с пластмаса и това не ми допада, а при хонда тази пластмаса е дори повече и от Пежо. Правих тест драй на ЦРВ...еми за 70к лева ,цена в България, е много дървено на висока цена,но това е при всички производители вече. Изключвам коли за по 150 - 200к лева.
  • #24
    анонимен ( преди 3 години )
    Пичове, при нас е едно, в щатско е друго. Познавам американци, които когато дойде време да си избират нова кола отварят customer report и там пише, че най- надеждни са тойота и хонда, и той това си взема.
  • #23
    Доктора ( преди 3 години )
    Ами тези коли са типичен американски бо--***.Тука са прекалено скъпи и не си струват парите.Кой нормален човек ще купи Хонда Сивик с 1.0 моторче за 40 000+ лева??
  • #22
    Христо ( преди 3 години )
    Никога не съм бил фен на дадена марла автомобил и когато тръгнах за избор на такъв тествах от класацията корола,рав 4 ,crv,акорд. Като се абстрахирам от надеждност,а гледам само усещане от шофиране,качество на материалите на допир,отваряне затваряне на врати и т.н. нямаше как да избера някои от тях. Купих си немски автомобил.
  • #21
    356 ( преди 3 години )
    До #15 Не знам кой е този KLASIKA, но ще те помоля да се държиш прилично и да не употребяваш повече обидни квалификации и унижаващи определения !
  • #20
    асфалтов ( преди 3 години )
    Пропов, масовият потребител също не го интересува мнението ти и затова купува точно, надеждни, леко скучни автомобили, защото от това имат нужда. А пък "вие европейците" карайте само Порше.
  • #19
    анонимен ( преди 3 години )
    Прав си, но точно концернът с 15-тото поколение нафтова печка е на чело по технологии заедно с Мерцедес и БМВ
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    Високите технологии са новия лукс, не имитацията на дърво нито 15-тото поколение нафтова печка.
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    "Премиум" е плод на една пропаганда, ако сте гледали да си купите наистина премиум, мога да ви кажа, че базово оборудвани са по-голи дори и една дачия, я има 15о коня я не, ще трябва да си платите дори и за камера която я има във всичко което не е премиум.
  • #16
    Пропов ( преди 3 години )
    За мен лично това е обратна класация. Масови пластмасови еднодневки. Не споделян избора на масовия потребител. Не купувам кола щото е удобна, икономична и има гооолям тачскрийн да шляпам по него. Тези коли се купуват защото изглеждат добре и са изгодни за богатото си оборудване. Да ама е важна първо техниката, пък после екстрите и оборудването. Щото все пак колата трябва да върви и да стъпва добре на пътя, да не потропва и поскърцва...абе ние европейците сме по капризни, ама си плащаме за това.
fallback
Последни