fallback

Cupra прескочи Volkswagen със спортен хечбек на ток

Новата испанска марка представи серийната версия на el-Born

Новата марка Cupra, която е част от концерна Volkswagen, представи първия си електромобил, изграден на платформата MEB. Хечбекът el-Born е близък роднина на VW ID.3, като първоначално беше създаден като модел на Seat, но серийната му версия ще излезе на пазара под спортния бранд Cupra.

По този начин испанският производител „прескача“ Volkswagen, който ще предложи R-версия на ID.3 едва след 2 години. Петвратият Cupra el-Born почти напълно повтаря концептуалния модел на Seat, като промените се изчерпват с поставянето на по-голям вздухозаборник в предна броня и пребродвания интериор.

В технически план обаче новостите са много повече. Мощността на електромотора, поставен на задната ос на хечбека на Cupra, не се съобщава, но е известно, че той се захранва от батерия с капацитет 82 кВт/ч (при Seat те са 62), като от тях са достъпни само 77. Ускорението от 0 до 50 км/ч (максималната скорост за повечето градове в Европа) отнема 2,9 секунди.

С едно зареждане Cupra el-Born ще изминава близо 500 км, като в оборудването на електромобила са включени адаптивно окачване DCC Sport, което е разработено специално за платформата MEB. Хечбекът ще получи и система за избор на няколко режима на движение.

Новият хечбек ще се произвежда заедно с Volkswagen ID.3 в завода в Цвикау (Германия). Той е четвъртият модел на марката след всъдехода Ateca, хибридния кросоувъ, Formentor и хечбека Leon.

Снимки: Cupra

fallback
  • #7
    Petroff ( преди 2 години )
    Ами аз имам купра и смятам , че е идеален автомобил. Реното не е съвсем съпоставимо , поне в момента. Не виждам каптюра или дъстъра да са даже близо до ментора или атеката
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Не знам какво Рено е добършил Сеат, но Клио пак стана най-продавания модел в Европа, а гениалния мениджър на Сеат избяга с 200 от ВАГ точно в Рено
  • #5
    Пепи ( преди 3 години )
    И как ще се движи туй чудо из Испания при положение че нема зарядни
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Хаха, Фолскваген прескочил Фолскваген. Добра стратегия да пуснеш недозавършения електрик на ВАГ под марка, която така или иначе е неразпознаваема и като почнат проблемите да не пострада брандът майка.
  • #3
    Факт!-тически ... ( преди 3 години )
    Сеат домачка остатъците на недоразумението, наречено рено!
  • #2
    ( преди 3 години )
    В случая поне 204 коня, колкото е VW ID.3 с голямата батерия от 80kWh. 204+ коня на задно. Това ако не е горещ хечбек..
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Както за оризарчетата. Всичко с климатик е премиум.
fallback
Последни